داتین از چهارمین دوره مسابقه کدنویسی مبهم حمایت می‌کند

روابط عمومی داتین

روابط عمومی داتین

مهاجرت داده‌های بانک سپه از ظهر روز پنج‌شنبه ۱۹ تیرماه آغاز و در کمتر از ۲۴ ساعت، خدمات غیرحضوری و مبتنی بر کارت و از روز شنبه، خدمات حضوری در کلیه شعب بانک بر بستر سامانه جدید ارائه شد.

بانک سپه از مدت‌ها قبل به دنبال ارتقاء سامانه‌های خود بود؛ از دلایل مهم آن بهره‌مندی این بانک از فناوري‌های جدید، یکپارچگی هر چه بیشتر سامانه‌ها و خدمات و افزایش کیفیت و سطح اطمینان سامانه‌ها است.

اجرای این پروژه پس از بررسی‌ها و ارزیابی‌ها به داتین واگذار و از اسفند ۹۷ با امضای قرارداد میان بانک سپه و این شرکت رسماً آغاز شد که پس از گذشت 15 ماه، روز پنج‌شنبه ۱۹ تیرماه مهم‌ترین گام اجرایی این پروژه برداشته شد.

پنج‌شنبه 19 تیرماه تمامی سامانه‌های بانک سپه به یکباره به سامانه‌های داتین شامل بانکداری متمرکز، کارت، سوییچ پرداخت، اینترنت و موبایل بانک و راهکارهای تحلیلی (ذینفع واحد، مبارزه با پولشویی، کشف تقلب،…) مهاجرت کرد و با تست پایدارسازی سامانه و صدور مجوز بهره‌برداری از سوی بانک سپه در روز جمعه 20 تیرماه، سرویس‌دهی به مشتریان این بانک آغاز شد.

روز شنبه 21 تیرماه در ساعات اولیه روز بانک سپه آماده‌ی پذیرش مشتریان با استفاده از سامانه جامع بانکی امید بود. با توجه به جدید بودن سامانه و تغییرات اساسی انجام شده، پشتیبانی و حل مشکلات احتمالی پرسنل شعب توسط داتین از پیش برنامه‌ریزی شده بود و پشتیبانان مشتریان داتین با حضور در ساختمان امید سپه آماده پاسخ‌گویی به سوالات پرسنل شعب شدند.

امروز هفت روز از مهاجرت و بهره‌برداری بانک سپه می‌گذرد و داتین موفق شد حساس‌ترین بخش بزرگترین پروژه نرم‌افزاری بانکی کشور را به سرانجام برساند.

 

Rate this post

مطالب مرتبط

 
کربنکینگ، زیرمجموعه‌ها و شعب یک بانک را به یکدیگر متصل کرده و اطلاعات آنها را در یک واحد متمرکز ادغام می‌کند. این سیستم به مشتریان اجازه می‌دهد تا به حساب‌های بانکی خود دسترسی پیدا کنند و تراکنش‌های خود را در هر یک از شعب عضو، انجام دهند.
 
سیستم کربنکینگ به طور کلی از سرورهای بک‌اند تشکیل می‌شود. به زبان ساده، این نوع از سرورها داده‌های کاربران را در صورت درخواست، از طریق واحد اطلاعات مرکزی بازیابی می‌کنند و عملیات درخواستی آنها صورت می‌گیرد.
هشت اشتباهی که باید از آنها اجتناب کرد
هیچ راهکار کلی که مناسب همه‌ بانک‌ها و پروژه‌ها باشد، وجود ندارد؛ اما در عین حال، ما هشت اشتباه عمومی را که بانک‌ها در پروژه‌های تحول دیجیتال خود در سه حوزه‌ سرمایه انسانی، فرایندها و فناوری مرتکب می‌شوند، شناسایی کرده‌ایم.
 
با حکم محمد نژادصداقت، مدیرعامل داتین، هومن مسگری به عنوان معاون مشارکت‌ها و سرمایه‌گذاری‌های این شرکت منصوب شد. مسگری پیش از این «مدیر طرح استقرار و توسعه بانکداری متمرکز بانک سپه» در داتین بود.