سواد مالی چیست و چرا مهم است؟/ روش‌هایی برای بهبود سواد مالی

روابط عمومی داتین

روابط عمومی داتین

داتین با هدف توسعه فراگیری مالی و توانمندسازی مالی افراد جامعه، روی اپلیکیشن پس‌انداز خرد و سرمایه‌گذای خودکار بلوط سرمایه‌گذاری کرد.

داتین استراتژی خود را بالابردن سطح دسترس‌پذیری افراد جامعه به خدمات مالی و توانمندسازی آنان قرار داده و حالا در یازدهمین سال فعالیتش، بر اساس این استراتژی در بلوط سرمایه گذاری کرد تا پازل خدمات خود را با محوریت توسعه فراگیری مالی بهبود دهد. سرمایه‌گذاری داتین در بلوط، گامی برای ورود به یکی دیگر از شاخص‌های سنجش فراگیری مالی یعنی حوزه پس‌انداز و سرمایه‌گذاری است.

بلوط قلک دیجیتالی است که با پیاده‌سازی مکانیزم‌های پس‌انداز خودکار، مسیری را برای سرمایه‌گذاری در صندوق‌های بورسی ایجاد کرده است. کاربران با استفاده از بلوط می‌توانند با کمترین دانش و مهارت مالی، پس‌اندازهای خرد خود را به‌صورت خودکار سرمایه‌گذاری کنند. انواع بانک‌ها با قلک دیجیتال بلوط طرف قرارداد هستند و این قلک دیجیتال به دارندگان انواع حساب‌های بانکی خدمات می‌دهد.

تبدیل ۳۰ میلیارد پس‌انداز خرد به سرمایه‌گذاری

به گفته نیما نامداری، عضو هیئت‌مدیره بلوط، این اپلیکیشن طبق «ضوابط فعالیت موسسات اعتباری و راهبران کیف الکترونیک پول در نظام پرداخت کشور» کار می‌کند و کلیه مبالغ پس‌اندازشده توسط مشتریان آن در صندوق‌های سرمایه‌گذاری دارای مجوز از سازمان بورس و اوراق بهادار و با نام خود کاربر سرمایه‌گذاری می‌شود. همچنین به‌ازای واحدهای خریداری‌شده، گواهی سپرده صندوق توسط نهاد مالی ارائه‌کننده صندوق و طبق روال و قوانین سازمان بورس برای کاربران صادر می‌شود.

او ادامه داد: «در حدود یک‌سالی که از عرضه بلوط گذشته، این اپلیکیشن به بیش از ۱۲۰ هزار کاربر فعال رسیده که حدود ۴۰ درصد این کاربران اطلاعات سجامی خود را وارد کرده و قریب به ۳۰ میلیارد تومان توسط این کاربران سرمایه‌گذاری شده ‌است. تقریبا نیمی از این سرمایه‌گذاری‌ها به‌صورت تکرار‌شونده بوده و با استفاده از سرویس Direct Debit انجام شده ‌است.»‍

استفاده از تجربه داتین برای ارائه خدمات جدید توسط بلوط

هومن مسگری، معاون مشارکت‌ها و سرمایه‌گذاری‌های داتین درباره دلایل سرمایه‌گذاری در بلوط این‌طور گفت: «بلوط از جمله کسب‌وکارهایی است که در اقتصاد ایران به‌درستی به نیازهای افراد طبقه متوسط پاسخ می‌دهد و همین امر به رشد و توسعه آن در سال‌های آتی منجر خواهد شد. تجربه بلوط در توسعه خدمات B2C و توانایی برقراری ارتباط بین بازار سرمایه و بازار پول از ویژگی‌های مهم این کسب‌وکار برای داتین بوده است. با این سرمایه‌گذاری تلاش داریم تا به حوزه خریدوفروش سهام و به‌ویژه ETF ورود کرده و در یازدهمین سال فعالیت خود، سبد محصولات و خدمات داتین را کامل‌تر کنیم.»

به گفته مسگری، تجربه و فعالیت داتین در حوزه بانکی و بیمه می‌تواند به بلوط کمک کند تا علاوه بر ارائه خدمات جدیدی همچون پس‌‌انداز از طریق گردکردن تراکنش خرید (Round Up) و تخفیف (Cash Back)  به کاربرانش، در حوزه بیمه‌های زندگی نیز ارائه خدمت کند.

Rate this post

مطالب مرتبط

 
مرکز رتبه‌بندی شرکت‌های برتر مانند ادوار گذشته در سال 1401 شرکت‌های برتر ایران را از نظر اطلاعات مالی آنها در سال قبل مورد ارزیابی قرار داد. امسال نیز این شرکت‌ها را در شاخص‌هایی نظیر فروش، ارتقای رتبه، رشد فروش، ارزش‌افزوده، دارایی، اشتغال‌زایی، سودآوری، بازده فروش، صادرات، ارزش بازار و... ارزیابی و معرفی کرد.
 
خودکارسازی خدمات بانکداری سنتی یا همان بانکداری دیجیتال، عنصر اصلی تعامل با مشتری و سودآوری بهتر است. به‌ عبارت ‌دیگر، بانکداری دیجیتال ترکیبی از بانکداری آنلاین و همراه است. بانکداری آنلاین به معنای دسترسی به خدمات بانکی از طریق وب‌سایت بانک است.
 
هوش مالی یا همان Financial intelligence اصطلاح نسبتا جدیدی است که در میان صاحبان مشاغل و افراد جامعه محبوبیت روزافزونی به‌ دست آورده است. این هوش، مهارتی اکتسابی است که می‌توان با تمرین و تکرار آن را آموخت. به ‌عبارت دیگر هوش مالی توانایی درک و کسب دانش و مهارت در زمینه امور مالی در دنیای کسب‌وکار است.