داتین از چهارمین دوره مسابقه کدنویسی مبهم حمایت می‌کند

روابط عمومی داتین

روابط عمومی داتین

جذب مشتری جدید همیشه یکی از برنامه‌های مهم بانک‌ها و مؤسسات مالی بوده است. تعداد بیشتر مشتریان، به‌طور مستقیم با سهم بازار بیشتر متناسب است و بانک‌ها همیشه بر این هدف به‌عنوان هدف استراتژیک اولیه خود متمرکز بوده‌اند. با این ‌حال، ظهور رقبای جدید مجهز به فناوری عصر جدید و افزایش روزافزون انتظارات مشتری، منجر به افزایش رقابت در صنعت بانکداری و در نتیجه منجر به ریزش مشتریان برای بانک‌های قدیمی و حتی بازیگران تازه‌وارد شده است.

استراتژی بهتر برای جلوگیری کردن از ریزش مشتری و همچنین حفظ روابط با مشتری، استفاده مؤثر از فناوری دیجیتال برای بهبود تجربه مشتری و تقویت رابطه آن‌ها با بانک است.

این مقاله که توسط موسسه Intelligence IBS و Temenos نوشته‌شده است، دینامیک و محرک‌های حفظ مشتری را تجزیه‌وتحلیل کرده و استراتژی‌های مختلفی را که در صنعت بانکداری اروپا در حال اجرا است، مورد بررسی قرار می‌دهد. هدف این مقاله این است که به خواننده یک دیدگاه جدید درباره اهمیت حفظ مشتری و اینکه چگونه فناوری دیجیتال می‌تواند به توسعه یک استراتژی مؤثر کمک کند، ارائه دهد.

مقاله توسط گروه تحقیقاتی IBS و بر اساس تحقیقات و گفت‌وگوهای آن‌ها با متخصصین Temenos و بانک‌های مختلف اروپا نوشته ‌شده است. این بحث و گفت‌وگوها پیرامون چالش‌هایی است %

Rate this post

مطالب مرتبط

 
خودکارسازی خدمات بانکداری سنتی یا همان بانکداری دیجیتال، عنصر اصلی تعامل با مشتری و سودآوری بهتر است. به‌ عبارت ‌دیگر، بانکداری دیجیتال ترکیبی از بانکداری آنلاین و همراه است. بانکداری آنلاین به معنای دسترسی به خدمات بانکی از طریق وب‌سایت بانک است.
 
قدم نخست ‌بانکداری الکترونیک در دهه‌ ۱۹۶۰ با معرفی دستگاه‌های ATM وکارت‌های اعتباری برداشته شد. محصولاتی که در آن زمان تحولات عظیمی را در حوزه بانکداری ایجاد کردند. چراکه مشتریان برای اولین بار در تاریخ، می‌توانستند ۲۴ ساعته به پول‌های خود دسترسی داشته باشند و دیگر لازم نبود برای دریافت پول حتما به شعب بانک‌ها مراجعه کنند.
 
بانکداری دیجیتال، دیجیتالی‌کردن هر سطحی از خدمات بانکداری از ابتدا تا انتهاست. این بدان معناست که بانک‌ها برای خودکارسازی عملیات پشتیبان مانند وظایف اداری و پردازش داده‌ها به هوش مصنوعی تکیه می‌کنند که به‌نوبه خود فشار واردشده بر کارمندان را برای انجام وظایف روزمره کاهش می‌دهد.
 
بانکداری دیجیتال امروزه تعاریف متفاوتی دارد که بر اساس آن محصولات متفاوتی نیز در حال شکل‌گیری هستند. تعاریفی از اینکه بانکداری دیجیتال را به در دسترس قراردادن ابزارهای الکترونیک برای انجام عملیات بانکی می‌دانند تا تعاریفی که تغییرات ساختارهای سازمانی، فرایندها و تغییرات مدل کسب‌وکاری را در این مسیر ضروری می‌دانند.