مراقبت از اعتماد مهم‌ترین اصل در همکاری بانک کارآفرین و داتین
EN
EN
فصلنامه فناوری های مالی

دومین شماره از فصلنامه فناوری‌های مالی منتشر شد/ فناوری چگونه موجب توانمندسازی مالی افراد جامعه می‌شود؟

دومین شماره از فصلنامه فناوری‌های مالی با تمرکز بر توانمندسازی مالی افراد جامعه از طریق فناوری منتشر شد.

نخستین شماره از فصلنامه فناوری‌های مالی با محوریت تقلب و تخلف در صنعت بانکی، تابستان 1401 منتشر شد و حالا در دومین شماره موضوع فراگیری مالی و توانمندسازی اقتصادی افراد جامعه مورد توجه قرار گرفته است.

مطلب نخست فصلنامه فناوری‌های مالی متعلق است به مهدیه نوروزیان، معاون برنامه‌ریزی و توسعه داتین که در آن به پتانسیل فین‌تک در توسعه اقتصادی اشاره کرده است.

سردبیر ماهنامه پیوست، مهرک محمودی، در یادداشتی دیگر، فراگیری را رویایی در محاق دانسته و گفته که به دلیل مسائل اقتصادی موجود در کشور، به نظر می‌رسد بهترین راهکار، توسعه زیرساخت مالی و فناوری اطلاعات با هدف فراگیری مالی باشد.

رامیز قلی نژاد و حامد بهروز از مدیران صنعت بیمه کشور نیز در یادداشت‌هایی جداگانه به بررسی چگونگی فراگیری مالی از طریق بیمه و اینشورتک پرداخته‌اند. لیدا هادی، سردبیر رسانه بیمه دیجیتال نیز از تاثیر فناوری بر توسعه بیمه گفته و معتقد است آنچه صنعت سخت و سنگین بیمه را به لرزه درآورده استفاده از فناوری‌های روز و کارکرد نوآوری است.

تعدادی از مدیران BNPL کشور از جمله حامد قنادپور، مدیرعامل تارا، امیر حق رنجبر، مدیرعامل لندو، محسن زادمهر، مدیرعامل بانکینو و محمد آجدانی، معاون بانکداری نوین داتین، عملکرد BNPLها را مورد توجه قرار داده و به این سوال پاسخ داده‌اند که آنها در ایران چه وضعیتی دارند و چطور می‌توانند موجب رشد اقتصادی در کشور شوند.

برای آگاهی از وضعیت وام‌دهی در کشور و دلایل اصلی نارضایتی مردم از وضعیت وام و تسهیلات در کشور، گفت‌وگویی دیگر با وحید شامخی، عضو هیئت‌مدیره شرکت مشاروه مدیریت ایلیا انجام شده است. او در این گفت‌وگو دلایل اینکه چرا وضعیت وام‌دهی در کشور خوب نیست را به سه عامل اصلی فرایند طولانی دریافت وام، سختی تامین وثیقه و ضامن و مبالغ پایین وام در ازای کارمزد بالا مرتبط دانسته است.

شماره بعدی این فصلنامه با موضوع «اقتصاد صنعت فناوری اطلاعات» منتشر خواهد شد. برای دریافت شماره دوم مجله کلیک کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

معاون مشارکت‌ها و سرمایه‌گذاری‌های داتین:
داتین از جمله مهم‌ترین شرکت‌های ایران در حوزه ارائه راهکارهای مالی به بانک‌هاست و طبق گفته هومن مسگری در 12 سال گذشته موفق به تولید 42 محصول متنوع شده و در جایگاه دومین شرکت عرضه‌کننده این نوع خدمات ایستاده است. عوامل متعددی در کسب این موفقیت نقش دارد که فرهنگ سازمانی و تخصص‌گرایی در صدر آن قرار می‌گیرد. مسگری در این گفت‌وگو علاوه‌بر معرفی شرکت داتین به جزئیات پروژه مهاجرت بانک کارآفرین نیز می‌پردازد.
«زنجیره ارزش؛ مشارکت‌ها و توسعه بازار» موضوع هشتمین شماره فصلنامه فناوری‌های مالی است و از این می‌گوید که شرکت‌ها چطور می‌توانند برای توسعه و گسترش حضور خود در محیط بازار، به تکمیل زنجیره ارزش بپردازند.
فعالان صنایع مالی بر این باورند که با بلوغ نسل بومی عصر دیجیتال و تغییر زنجیره‌های ارزش خدمات مالی، امور مالی تعبیه‌شده در ایران و جهان در سال‌های آینده توسعه بیشتری پیدا خواهد کرد، اما توسعه آن در ایران احتمالاً درگیر چالش‌هایی خاص شود؛ ازجمله نحوه رویارویی رگولاتور با آن. در این مطلب به سراغ فاطمه حیدری، مدیر محصول منابع بانکداری متمرکز داتین رفتیم و با آنها درباره وضعیت امور مالی تعبیه‌شده در ایران و جهان، مزایا و معایب آن و آینده‌ای که در انتظارش است، صحبت کردیم.
با رویکرد سرمایه‌گذاری در توسعه سازمانی؛
داتین در پیروی از فرهنگ سازمانی فراگیر و با نگاه به سرمایه‌گذاری در جذب سرمایه‌های انسانی از سراسر ایران، دفاتر شیراز و قزوین را راه‌اندازی کرد و تعداد دفاتر استانی خود را به چهار رساند.