سواد مالی چیست و چرا مهم است؟/ روش‌هایی برای بهبود سواد مالی

روابط عمومی داتین

روابط عمومی داتین

سامانه یکپارچه مدیریت سهام و مجامع آنلاین شرکت داتین با هدف تسهیل مدیریت اطلاعات سهام و امور مربوط به سهام‌داران سازمان‌های بورسی متولد شد.

داتین به عنوان ارائه‌دهنده‌ی راهکارهای تحول دیجیتال در صنعت مالی و بانکی کشور با شیوع و همه‌گیری کرونا و به منظور گسترش راهکارهای دیجیتال برای سازمان‌ها، راه‌اندازی سامانه یکپارچه مدیریت سهام و مجامع آنلاین را در دستور کار خود قرار داد تا سازمان‌های بورسی ‌بتوانند بر پایه این سامانه، مجامع خود را به‌صورت آنلاین و با تمامی امکانات یک مجمع حضوری، برگزار کنند.

این سامانه با دریافت اطلاعات سهام‌داران شرکت‌ها از سازمان بورس و احراز هویت هوشمند که اختصاصی توسط داتین طراحی شده است، امکان حضور امن سهام‌داران شرکت‌های بورسی را در مجامع آنلاین مهیا می‌کند. سامانه یکپارچه مدیریت سهام و مجامع آنلاین در پلتفرم‌های مختلف الکترونیکی همچون نسخه وب، موبایل و … در دسترس است.

از جمله نقاط قوت سامانه یکپارچه مدیریت سهام و مجامع آنلاین داتین ارائه خدمات در سه بخش «مدیریت سهام ستادی»، «داشبورد نظارتی» و «برگزاری مجمع آنلاین» به شکلی یکپارچه است و به سامانه‌های ERP و سامانه‌های منابع انسانی بانک‌ها، سازمان‌ها و شرکت‌های بورسی متصل می‌شود.

در روزهایی که شرکت‌های بورسی به دلیل محدودیت‌های شیوع کرونا و همچنین در دسترس نبودن زیرساخت برگزاری آنلاین مجامع، دچار مشکلات بسیاری شدند و بعضاً مجبور به تعویق مجامع سهام‌داران خود شدند، داتین با ارائه این سامانه، معضل پیش آمده را مرتفع و امکان رای‌گیری و پرسش و پاسخ مجامع را به صورت آنلاین فراهم کرد.

بانک پاسارگاد اولین سازمانی بود که در تاریخ 31 تیرماه امسال با استفاده از این سامانه، مجمع عمومی سالیانه و فوق‌العاده خود را به‌صورت آنلاین برگزار کرد و بیش از 6۰۰ نفر از سهام‌داران این بانک پس از احراز هویت هوشمند به صورت زنده این مجمع را مشاهده کردند و تمامی سوالات خود را پرسیدند.

Rate this post

مطالب مرتبط

 
بانکداری دیجیتال، دیجیتالی‌کردن هر سطحی از خدمات بانکداری از ابتدا تا انتهاست. این بدان معناست که بانک‌ها برای خودکارسازی عملیات پشتیبان مانند وظایف اداری و پردازش داده‌ها به هوش مصنوعی تکیه می‌کنند که به‌نوبه خود فشار واردشده بر کارمندان را برای انجام وظایف روزمره کاهش می‌دهد.
 
شبکه‌های اجتماعی و مشخصا مقوله سوشال لیسنینگ یا گوش‌دادن به شبکه‌های اجتماعی در بانک‌ها جدی گرفته نمی‌شود. یکی از دلایلی که سوشال لیسنینگ نادیده گرفته می‌شود تصور غلط سخت، پیچیده یا پرهزینه‌بودن آن است.
 
در یک سال و نیم گذشته هیچ کمبودی در تحولات فناوری مشاهده نشده است. شرکت‌ها به طور چشم‌گیری، دیجیتالی‌کردن عملیات حساب‌های دریافتنی (AR) خود را آغاز کرده‌اند. به طور کلی، اتکا به چک و صورت‌حساب کاغذی به ‌عنوان وسیله‌ای برای انجام پرداخت‌ها بین خریداران و تامین‌کنندگان رو به کاهش است.
 
بیماری همه‌گیر کرونا بر رفتار و عملکرد مردم به عنوان مصرف‌کننده، از راه‌های گوناگون اثر گذاشته است. بسیاری از سیستم‌ها و نهادهای مختلف به‌سرعت در حال تغییر، تکامل و پیشرفت هستند، بنابراین سیستم بانکداری نیز باید خود را با رفتار و انتظارات مصرف‌کننده همسو کند.