سواد مالی چیست و چرا مهم است؟/ روش‌هایی برای بهبود سواد مالی

روابط عمومی داتین

روابط عمومی داتین

ویپاد با راه‌اندازی طرح پشتوانه، آنلاین، بدون ضامن و وثیقه و در کمتر از پنج دقیقه به کاربران خود وام می‌دهد.

ویپاد که از بهمن‏‌ماه ۱۴۰۰، ارائه خدمات «الآن بخر، بعداً پرداخت کن» (BNPL) خود را در قالب طرح پشتوانه به کاربرانش آغاز کرده بود، با هدف توسعه فراگیری مالی و دسترسی همگانی به خدمات پایه بانک پاسارگاد، از هفته گذشته خدمات خود را به‌صورت عمومی در اختیار تمام متقاضیان از سراسر کشور قرار داده است.

به این ترتیب تمامی افرادی که در ویپاد افتتاح حساب کرده باشند، در صورت نداشتن بدهی و چک برگشتی، می‌توانند به‌صورت آنلاین، بدون ضامن و صرفاً مبتنی بر اعتبارسنجی، ظرف حداکثر پنج دقیقه، از ویپاد تسهیلات خرد (تا سقف سه میلیون تومان اعتبار) دریافت کنند.

روال کلی تسویه این نوع تسهیلات نیز به این ترتیب خواهد بود که پس از دریافت تسهیلات، مدت‌زمان مشخصی (بسته به مبلغ تسهیلات بین یک تا سه هفته) به‌عنوان مهلت مصرف این تسهیلات لحاظ شده و پس از پایان آن، صورت‌حسابی از سوی ویپاد صادر و در اختیار کاربر قرار داده خواهد شد.

مهلت پرداخت این صورت‌حساب یک ماه است که بسته به مبلغ تسهیلات، از سوی کاربر تا سه ماه قابل تمدید است. اعتبار این تسهیلات در تمامی فروشگاه‌‏های مجهز به کارت‌خوان در سراسر کشور و نیز تمامی فروشگاه‌‏های اینترنتی قابل استفاده خواهد بود و از این جهت، محدودیتی در استفاده از این اعتبار برای کاربران وجود نخواهد داشت.

لازم به ذکر است، ویپاد محصولی از بانک پاسارگاد است و علاوه بر امکان برخورداری از تسهیلات خرد مصرفی، امکان افتتاح حساب دیجیتال بانک پاسارگاد، دریافت کارت مجازی بانک پاسارگاد، دریافت کارت نقدی فیزیکی بانک پاسارگاد در آدرس دلخواه، صدور و ارسال آنی کارت هدیه و مجموعه متنوعی از خدمات دیگر را در اختیار تمامی هم‌وطنان از سراسر کشور قرار می‏‌دهد.

نسخه‏‏‌های مختلف ویپاد (تحت وب، اندروید و آی‌اواس) از طریق سایت ویپاد و فروشگاه‌‏های کافه‌بازار، سیب‌اپ و… در دسترس علاقه‌مندان به استفاده از این خدمات قرار دارد.

Rate this post

مطالب مرتبط

 
مرکز رتبه‌بندی شرکت‌های برتر مانند ادوار گذشته در سال 1401 شرکت‌های برتر ایران را از نظر اطلاعات مالی آنها در سال قبل مورد ارزیابی قرار داد. امسال نیز این شرکت‌ها را در شاخص‌هایی نظیر فروش، ارتقای رتبه، رشد فروش، ارزش‌افزوده، دارایی، اشتغال‌زایی، سودآوری، بازده فروش، صادرات، ارزش بازار و... ارزیابی و معرفی کرد.
 
داتین استراتژی خود را بالابردن سطح دسترس‌پذیری افراد جامعه به خدمات مالی و توانمندسازی آنان قرار داده و حالا در یازدهمین سال فعالیتش، بر اساس این استراتژی در بلوط سرمایه گذاری کرد تا پازل خدمات خود را با محوریت توسعه فراگیری مالی بهبود دهد.
 
خودکارسازی خدمات بانکداری سنتی یا همان بانکداری دیجیتال، عنصر اصلی تعامل با مشتری و سودآوری بهتر است. به‌ عبارت ‌دیگر، بانکداری دیجیتال ترکیبی از بانکداری آنلاین و همراه است. بانکداری آنلاین به معنای دسترسی به خدمات بانکی از طریق وب‌سایت بانک است.
 
دومین شماره از فصلنامه فناوری‌های مالی منتشر شد/ نخستین شماره از فصلنامه فناوری‌های مالی با محوریت تقلب و تخلف در صنعت بانکی، تابستان 1401 منتشر شد و حالا در دومین شماره موضوع فراگیری مالی و توانمندسازی اقتصادی افراد جامعه مورد توجه قرار گرفته است.