سواد مالی چیست و چرا مهم است؟/ روش‌هایی برای بهبود سواد مالی

روابط عمومی داتین

روابط عمومی داتین

آیا هنوز از راهکارهای قدیمی کُربنکینگ استفاده می‌کنید؟ شاید فرصت‌های خوبی برای رشد بانک خود و بهبود خدمات مشتریان را از دست داده باشید. با معرفی خدمات دیجیتالی در بازار جهانی، بانک‌ها و سایر موسسات مالی، مسیر کاری خود را تغییر داده‌اند. امروزه، اکثر بانک‌ها برای بهینه‌سازی منابع خود و ارتقاء تجربه مشتریان، از راهکارهای قوی و پیشرفته فین‌تکی بهره می‌برند.

بنا به گزارش Statista، سرمایه بازار بانکداری دیجیتالی، در سه ماهه سوم سال 2019، حدود 2/7 میلیارد یورو بوده است. بنابراین، واضح است که بانک‌های امروزی به سرعت بدنبال تغییر سیستم‌های کُربنکینگ خود هستند و به طور گسترده از راهکارهای فناورانه بانکداری مدرن استفاده می‌کنند. پس اگر قصد دارید بانک و موسسات مالی خود را دیجیتالی کنید با این مطلب همراه شوید. در این مقاله، در خصوص ده راهکار برتر بانکداری دیجیتال که در بازار جهانی امروزی رواج یافته‌اند، صحبت می‌کنیم.

اما قبل از معرفی این راهکارها، ضروری است مواردی را در خصوص راهکارهای بانکداری دیجیتال مطرح کنیم. پس بهتر است شروع کنیم!

بانکداری دیجیتال چیست؟

با یک تغییر عمده در بازار رقابتی بانکداری و به دلیل نیازهای مشتریان که با سرعت در حال تغییر است، بانک‌ها نیاز به یک سیستم بانکداری مدرن و کارآمد را احساس کرده‌اند. این همان نقطه‌ای است که راهکارهای بانکداری دیجیتالی به میدان می‌آیند. ارائه خدمات آنلاین و معرفی پلتفرم‌های دیجیتال بیشتر، مشتریان بانکی را ترغیب می‌کند تا با بانک‌های خود به طور مؤثر همکاری کنند و به بانک‌ها این امکان را می‌دهد تا یک تجربه شخصی‌تر ارائه دهند.

بانکداری دیجیتال، به عنوان یک رویکرد بانکداری مدرن، امکان ارتقاء خدمات را به صورت مداوم و موثرتر برای بسیاری از بانک‌ها فراهم ساخته است. علاوه بر این، بانکداری دیجیتال، عملیات بانکی مطمئنی را ارائه می‌کند و حتی به مدیران در تصمیم‌گیری‌های موثر کمک می‌کند. همچنین، آخرین روندها از بانکداری دیجیتال، همانند بانکداری در لحظه، موجی از تغییرات در بخش کُربنکینگ را به دنبال داشته است. به طور کلی، می‌توان گفت بانکداری دیجیتال، یک رویکرد مشتری‌مدار است که به بانک‌ها در جهت کاهش هزینه‌ها و انطباق موثر با نیازهای در حال تغییر بانکداری مدرن، کمک می‌کند.

برای دانلود و مطالعه متن کامل این مقاله روی این لینک کلیک کنید.

Rate this post

مطالب مرتبط

 
خودکارسازی خدمات بانکداری سنتی یا همان بانکداری دیجیتال، عنصر اصلی تعامل با مشتری و سودآوری بهتر است. به‌ عبارت ‌دیگر، بانکداری دیجیتال ترکیبی از بانکداری آنلاین و همراه است. بانکداری آنلاین به معنای دسترسی به خدمات بانکی از طریق وب‌سایت بانک است.
 
قدم نخست ‌بانکداری الکترونیک در دهه‌ ۱۹۶۰ با معرفی دستگاه‌های ATM وکارت‌های اعتباری برداشته شد. محصولاتی که در آن زمان تحولات عظیمی را در حوزه بانکداری ایجاد کردند. چراکه مشتریان برای اولین بار در تاریخ، می‌توانستند ۲۴ ساعته به پول‌های خود دسترسی داشته باشند و دیگر لازم نبود برای دریافت پول حتما به شعب بانک‌ها مراجعه کنند.
 
کربنکینگ، زیرمجموعه‌ها و شعب یک بانک را به یکدیگر متصل کرده و اطلاعات آنها را در یک واحد متمرکز ادغام می‌کند. این سیستم به مشتریان اجازه می‌دهد تا به حساب‌های بانکی خود دسترسی پیدا کنند و تراکنش‌های خود را در هر یک از شعب عضو، انجام دهند.
 
بانکداری دیجیتال، دیجیتالی‌کردن هر سطحی از خدمات بانکداری از ابتدا تا انتهاست. این بدان معناست که بانک‌ها برای خودکارسازی عملیات پشتیبان مانند وظایف اداری و پردازش داده‌ها به هوش مصنوعی تکیه می‌کنند که به‌نوبه خود فشار واردشده بر کارمندان را برای انجام وظایف روزمره کاهش می‌دهد.