حرکت از معماری نرم‌افزار به معماری سازمانی
پادکست داتکست

اپیزود شماره 11 داتکست؛ دورکاری (1)

داتکست، پادکستی است که قرار است از مسائل و مشکلات کاری و روش‌های بهبود تعاملات کاری حرف بزند.

اگر چندسالی به گذشته بازگردیم، تصور آنکه بتوانیم از هر کجا که هستیم و به کمک دم دستی‌ترین وسیله شخصی، یعنی تلفن همراهمان با هر کسی از هر کجای دنیا تماس تصویری برقرار کنیم، سخت خواهد بود. اما امروز چطور؟ اصلا می‌توانید دنیای بدون تماس‌های تصویری را تصور کنید؟ «اریک یوان»، مدیرعامل شرکت ZOOM یکی از کسانی است که این رویا را به بدیهیات تبدیل کرد. او برای تبدیل این رویا به واقعیت، ناچار شد بسیاری از پل‌های پشت سر خود را خراب کند و از شرکت سیسکو، جایی که سال‌های جوانی‌اش را در آن گذرانده بود، جدا شود.

موفقیت «اریک» و ZOOM برکسی پوشیده نیست و البته پاندمی نیز، در این موفقیت بی‌تاثیر نبوده است.

با شروع پاندمی، سرویس‌هایی مانند ZOOM نجات‌دهنده بشریت برای پیشبرد جلسه‌های آنلاین و تبدیل «دورکاری» به مفهومی در دسترس شد. حالا که مدت زمان زیادی از شروع پاندمی گذشته است، بسیاری از ما به دورکاری عادت کرده‌ایم و حتی شاید تصمیم گرفته باشیم که پس از عبور از این دوران هم، به همین روشِ کارکردن خود را ادامه دهیم.

به همین دلیل است که در یازدهمین قسمت از داتکست، از دورکاری صحبت کرده‌ایم. در این اپیزود انواع دورکاری را مشخص و مزایا و معایب آن را بررسی کردیم و در پایان، تکنیک‌های مدیریت دورکاری را مرور می‌کنیم.

شما می‌توانید در تمام پلتفرم‌های پادکستی با جست‌وجوی عبارت «DotCast – داتکست» یا از طریق سایت رسمی داتین، به اپیزودهای داتکست گوش بدهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

از اواخر دهه ۹۰ میلادی و آغاز هزاره سوم که کم‌کم با پیدایش فناوری اینترنت و گذار فناورانه منبعث از آن در صنایع مالی، واژه فین‌تک وارد ادبیات اقتصادی دنیا شد و تا یک دهه بعد و اوایل سال ۲۰۱۰ که واژه اینشورتک، جایگاه خودش را تثبیت کرد، تاکنون جهان گذارهای مختلفی را در صنایع مالی تجربه کرده است.
به نظر «سید حامد حسینی‌نژاد»، مدیر امور توسعه سرمایه‌های انسانی شرکت داتین، عواملی که برند کارفرمایی یک سازمان را شکل می‌دهند، مجموعه‌ای از اتفاق‌هایی هستند که در یک شرکت جریان دارند.
گفت‌وگو با سمانه حیدری، مدیر محصول منابع بانکداری متمرکز داتین که معتقد است با توجه به موانع محیطی ما دو انتخاب داریم؛ یا قربانی باشیم و هیچ کاری نکنیم یا با موانع مبارزه کنیم و حق‌مان را بگیریم.
فرزین فردیس، رییس کمیسیون اقتصادی نوآوری و تحول دیجیتال اتاق تهران ضمن اشاره به اینکه پیشرفت بسیار سریع فناوری اطلاعات منتج به ظهور موضوعات جدیدی در زندگی مردم و غنی‌سازی کمیت و کیفیت تجربه زیست بشری شده، بر این باور است که آینده صنعت فناوری اطلاعات در ایران به دلایل مختلف روشن است.