حرکت از معماری نرم‌افزار به معماری سازمانی
پادکست داتکست

اپیزود شماره 9 داتکست؛ زبان بدن

داتکست، پادکستی است که قرار است از مسائل و مشکلات کاری و روش‌های بهبود تعاملات کاری حرف بزند.

‌‌باور اینکه لرزش دست یک نفر، توانسته پرده از یک پرونده جاسوسی بردارد، عجیب به‌نظر می‌‌رسد اما واقعیت است. در سال ۱۹۸۸ میلادی، «جو ناوارو»، یک افسر نظامی توانست با دیدن این لرزش، در یک جلسه نه‌چندان رسمی، یکی از معماهای بزرگ جاسوسی را حل کند.

«جان ناوارو» پس از مشاهده سه بار لرزش دست و شنیدن نام یک شخص، توانست رازی را برملا کند که ممکن بود جهان را نابود کند، چراکه روس‌ها در یک قدمی سلاح‌های هسته‌ای آمریکایی‌ها بودند.

این روایت نشان می‌دهد که گاهی مواقع، بدن ما، قبل از حرف‌هایمان، ذهن ما را لو می‌دهد و اگر چیزی را پنهان کرده باشیم، می‌تواند برای ما دردسرساز باشد. زبان بدن، یکی از مجموعه‌های ارتباطات غیرکلامی است که حتی بزرگ‌ترین سیاست‌مدارهای دنیا نیز به آن توجه ویژه می‌کنند و از آن برای ارتباطاتشان کمک می‌گیرند.

در نهمین قسمت از دات‌کست درباره زبان بدن صحبت کرده‌ایم و در آن با نشانه‌های زبان بدن و راهکارهایی که می‌توانیم به کمک آن، از نشانه‌ها استفاده کنیم، آشنا می‌شویم.

شما می‌توانید در تمام پلتفرم‌های پادکستی با جست‌وجوی عبارت «DotCast – داتکست» یا از طریق سایت رسمی داتین، به اپیزودهای داتکست گوش بدهید.

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

در هفدهمین قسمت از داتکست ما درباره خودمراقبتی صحبت می‌کنیم، روش‌هایش را باهم مرور می‌کنیم و تلاش می‌کنیم که آنها را به ساده‌ترین شکل بیان کنیم تا همه افراد بتوانند برای مراقبت از جسم و روانشان از آن استفاده کنند.
داتکست، پادکستی است که قرار است از مسائل و مشکلات کاری و روش‌های بهبود تعاملات کاری حرف بزند.
داتکست، پادکستی است که قرار است از مسائل و مشکلات کاری و روش‌های بهبود تعاملات کاری حرف بزند.
داتکست، پادکستی است که قرار است از مسائل و مشکلات کاری و روش‌های بهبود تعاملات کاری حرف بزند. شما می‌توانید در تمام پلتفرم‌های پادکستی با جست‌وجوی عبارت «DotCast – داتکست» یا از طریق سایت رسمی داتین، به اپیزودهای داتکست گوش بدهید.