نخستین دوره از سلسله نشست‌های مدیران عامل پارک فناوری پردیس به میزبانی داتین برگزار شد
کمیسیون بانکداری دیجیتال سازمان نصر تهران

داتین عضو کمیسیون بانکداری دیجیتال سازمان نصر تهران شد

انتخابات اعضای کمیسیون بانکداری دیجیتال سازمان صنفی رایانه‌ای استان تهران شنبه شش مهرماه برگزار شد و در این انتخابات، داتین عضو کمیسیون بانکداری دیجیتال تعیین شد.

براساس فراخوانی که در این زمینه منتشر شده بود این انتخابات برگزار شد و اعضای آن مشخص شدند. براین اساس شرکت‌های داتین، شاپرک، تجارت الکترونیک ارتباط فردا، پرداخت الکترونیک پاسارگاد، پرداخت الکترونیک سامان کیش، فناپ‌تک، آدونیس، فرادیس البرز، سمات، توسن تکنو و… برای حضور در این کمیسیون اعلام آمادگی کرده و حال به عضویت آن درآمده‌اند.

شهاب جوانمردی نایب رییس هیت مدیره سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران، تشکیل این کمیسیون در سازمان را مهم دانسته و گفت: «فکر می‌کنم این کمیسیون می‌تواند سرآغاز تحول در این صنعت باشد و بر این باور هستم که کمیسیون بانکداری دیجیتال به عنوان یکی از مهم‌ترین کمیسیون‌های سازمان ایفای نقش خواهد کرد.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

اصطلاح «بانکداری بدون Core» یا (Coreless Banking) از محدودیت‌های سیستم‌های Core سنتی پدید آمده و از معماری بانکی‌ای دفاع می‌کند که به یک Core واحد و یکپارچه وابسته نیست. درعوض، از پلتفرم‌های مبتنی‌بر پردازش و ذخیره‌سازی ابری، APIها (رابط‌های برنامه‌نویسی کاربردی) و معماری ریزخدمات (Microservices) برای ایجاد یک زیرساخت بانکی انعطاف‌پذیر و مقیاس‌پذیر استفاده می‌کند.
چگونه اکوسیستم مالی در بانکداری دیجیتال و نئوبانک‌ها شکل می‌گیرد؟
طی سالیان اخیر، دیجیتالی شدن کسب‌وکارهای خدماتی چه برای ارائه‌دهندگان و چه خدمت‌گیرندگان، مزیت‌های چشم‌گیری به‌دنبال داشته و صنعت بانکداری نیز نه تنها از این قاعده مستثنی نبوده، بلکه شاید بیش از سایر صنایع از آن منتفع شده است.
به عقیده‌ مهدی شامی زنجانی، عضو هیئت علمی گروه مدیریت فناوری اطلاعات دانشگاه تهران، اولین دلیلی که موجب شده تحول دیجیتال در صنعت بانکداری ما به‌درستی اجرا نشود، بحران مفهوم‌سازی و درک نادرست از اقتضائات عصر دیجیتال در این صنعت است.
بانک دیجیتال برای ارائه خدمات شخصی سازی‌شده، به داده های بیشتر برای شناخت کامل تر مشتری نیاز دارد که این مورد توسط بانکداری باز با همکاری و همگرایی فین تک ها آغاز شد.