حرکت از معماری نرم‌افزار به معماری سازمانی
تراکنش پردازش شده

رکورد تراکنش‌های پردازش‌شده در سامانه‌های بانکداری داتین شکسته شد

۲۷ اسفندماه امسال، رکورد تراکنش‌های پردازش شده در سامانه‌‌های بانکداری داتین با بیش از ۳۷ میلیون تراکنش شکسته شد.

در این روز در مجموع ۳۷٫۲۱۴٫۸۳۳ تراکنش مبتنی بر کارت در بانک‌های پاسارگاد، سپه، قرض‌الحسنه رسالت، گردشگری و توسعه تعاون پردازش شد که با اغماض از شش ساعت بامداد (۱۲ شب تا ۶ صبح)، بطور متوسط در هر ثانیه ۵۷۰ نفر از طریق سامانه‌های داتین خدمات مالی دریافت کرده‌‌اند.

چشم‌انداز و فلسفه وجودی داتین «توسعه فراگیری مالی» است. داتین در سال آینده تمرکز ویژه‌ای بر محصولات و خدمات برای گروه‌های Unbanked یا Underbanked خواهد داشت تا نقش و تاثیرگذاری داتین در توسعه فراگیری مالی جامعه پررنگ‌تر باشد.

فراگیری مالی به این معناست که باید دسترسی عادلانه به خدمات مالی برای اقشار جامعه فراهم شود تا ‌افراد و شرکت‌ها دسترسی مشابه و عادلانه‌ای به خدمات مالی (حساب و سپرده، اعتبار، بیمه، بورس و اوراق بهادار) داشته باشند. خدمات ساده، به‌موقع، مناسب و مقرون به‌صرفه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

سیستم‌های یکپارچه سال‌های گذشته، که زمانی به‌عنوان بستر بانکداری در نظر گرفته می‌شدند، اکنون به‌صورت فزاینده‌ای به‌عنوان مانعی برای گام‌های مترقی در این بخش عمل می‌کنند. درمقابل، بانکداری Coreless، با جهت‌گیری بخش‌بندی‌شده و ماژولار خود، راه روبه‌جلو را هموار می‌کند.
بانکداری باز یک جنبش جهانی است که درحال تغییر شکل اکوسیستم خدمات مالی و تغییر ایده بانکداری است. این مهم، پیامدهای بسیار قابل توجهی برای سوئیچ‌های بانکی دارد.
می‌خواهیم به افق‌های جدیدی فکر کنیم تا فراتر از ارائه راهکارهای جامع بانکی و بیمه‌گری، نقش‌آفرینی بیشتری در توسعه اقتصادی کشورمان داشته باشیم. «فراگیری مالی» آن ‌چیزی‌ است که به آن فکر می‌کنیم تا همه افراد جامعه بتوانند به خدمات مالی هوشمند دسترسی آسان پیدا کنند.
مدیرعامل داتین در نشست «مراکز نوآوری؛ خلق ارزش یا مرکز هزینه» نهمین نمایشگاه تراکنش مطرح کرد:
«مراکز نوآوری؛ خلق ارزش یا مرکز هزینه» عنوان یکی از نشست‌های نهمین نمایشگاه تراکنش بود که محمد نژادصداقت، مدیرعامل داتین در آن به سخنرانی پرداخت و در آن، از پارادوکس‌های نوآوری و آفت‌های آن گفت.