همراهی داتین و مدرسه داتین با رویداد برنامه‌نویسی کداکد دانشگاه علم و صنعت
داتین

رییس مرکز فناوری اطلاعات بیمه مرکزی از شرکت داتین بازدید کرد

رییس مرکز فناوری اطلاعات بیمه مرکزی روز سه‌شنبه پنج آذر ماه ضمن بازدید از محل شرکت داتین، از نزدیک در جریان روند فعالیت‌های این شرکت در صنعت بیمه قرار گرفت.

در این بازدید که با همراهی حمیدرضا اکبری، معاون راهکارهای بیمه‌گری داتین انجام شد، توضیحاتی در خصوص سابقه فعالیت داتین در صنعت بیمه و مزایای نرم‌افزار بیمه‌ای این شرکت ارائه شد. به گفته اکبری، در حال حاضر شرکت‌های بیمه پاسارگاد، حکمت، کوثر و باران (در شرف تاسیس) مشتریان نرم‌افزار جامع عملیات بیمه‌گری (Core Insurance) داتین را تشکیل می‌دهند.

سیدقاسم نعمتی؛ رییس مرکز فناوری اطلاعات بیمه مرکزی در جریان این بازدید با بیان اینکه صنعت بیمه باید در خود تغییر ایجاد کند، گفت: بخشی از این موضوع در حیطه اختیارات صنعت بیمه و بخش دیگری مربوط به فضای کسب‌وکار است. متاسفانه، شرکت های فعال در حوزه core insurance به تعداد انگشت‌های دست هم نمی‌رسند و در این حوزه بسیار عقب هستیم که باید در راستای افزایش تعداد بازیگران این صنعت، قدم‌های جدی برداشته شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

محمد نژادصداقت، مدیرعامل داتین تصریح کرد:
محمد نژادصداقت، مدیرعامل داتین در گفت‌وگو با ویژه‌برنامه نوروزی اقتصاد مدرن از برنامه‌های این شرکت در سالی که گذشت، گفت. او مسیر پیش روی داتین را به فراگیری مالی گره زد و آن را دستاوردی خواند که از طریق آن مردم می‌توانند همیشه و همه‌جا فارغ از محدودیت‌های زمانی و مکانی به خدمات مالی دسترسی داشته باشند
فناوری‌های نوین به بیمه‌ها امکان می‌دهند تا براساس داده‌های کاربری و تحلیل‌های پیشرفته، محصولاتی را ارائه دهند که به نیازهای خاص هر فرد پاسخ می‌دهد. این موضوع به موتور بیمه شخصی‌سازی‌شده و نیاز به توانایی‌های فناورانه اشاره دارد.
اینشورتک که از ترکیب دو کلمه بیمه (Insurance) و فناوری (Technology) ایجاد شده، به چیزی فراتر از فناوری بیمه برای کاهش هزینه و افزایش بهره‌وری اشاره می‌کند. اینشورتک یک زیست‌بوم (اکوسیستم) جدید در صنعت بیمه است.
 عوامل بسیاری در نتایج مثبت یا منفی صنعت بیمه موثر است، اما یکی از موثرترین راهکارها آن است که به کمک روش‌های موثر تحقیقات، با شناسایی و بهره‌برداری از فرصت‌های بازار، ضمن کاهش هزینه‌ها، حق بیمه تولیدی و ضریب نفوذ آن را افزایش داد.