حرکت از معماری نرم‌افزار به معماری سازمانی
احمد سلمانی آرانی

مقام بانك سپه: استقرار سامانه کربنکینگ داتین تا پایان سال ۹۸

سلمانی در گفت و گو با فابا نیوز درباره پروژه انتخاب داتین و شایعاتی که پیرامون آن اخیرا عنوان شده بود گفت: انتخاب پیمانکار پروژه کربنکینگ سپه پروسه‌ای چند ساله، چندلایه، علمی و بر اساس استانداردهای به روز دنیا بود و لذا این موضوع دیگر قابل بحث نیست؛ بر اساس انتخابی که انجام دادیم با سرعت تمام در حال کار هستیم و با جزئیات پیش‌بینی شده مسیر را دنبال می‌کنیم و هیچ تردیدی نیز در این باره نداریم

احمد سلمانی آرانی؛ مدیركل فناورى و اطلاعات بانك سپه در گفت‌وگو با خبرنگار فابانیوز گفت: پروژه استقرار سامانه کربنکینگ داتین در این بانک تا پایان سال ۹۸ نهایی خواهد شد.

وی در این باره گفت: مطابق نقشه راهی که برای استراتژی‌های بانک سپه در نظر گرفته شده است تعدادی از پروژه‌های بزرگ در حال نتیجه‌دهی است و انشالله تا پایان سال ۹۸ شاهد استقرار سامانه کربنکینگ داتین خواهیم بود.

وی افزود: بر این اساس بخشی از سرویس‌های این سامانه مستقر خواهد شد و می‌تواند به متمرکز شدن حساب‌های بانکی که بانک سپه تا به امروز انجام داده است کمک کند و اقدامات انجام شده را نهایی کند.

سلمانی درباره پروژه انتخاب داتین و شایعاتی که پیرامون آن اخیرا عنوان شده بود نیز گفت: انتخاب پیمانکار پروژه کربنکینگ سپه پروسه‌ای چند ساله، چندلایه، علمی و بر اساس استانداردهای به روز دنیا بود و لذا این موضوع دیگر قابل بحث نیست؛ بر اساس انتخابی که انجام دادیم با سرعت تمام در حال کار هستیم و با جزئیات پیش‌بینی شده مسیر را دنبال می‌کنیم و هیچ تردیدی نیز در این باره نداریم.

وی افزود: دیگر برنامه‌های بانک سپه در سال ۹۸ در زمینهBI وData warehouse است که پیشتر پروژه‌های زیرساختی آن آغاز شده بود که امسال به نتیجه خواهند رسید.

سلمانی گفت: موضوع بانکداری باز از دیگر برنامه‌های بانک سپه است که شرکت مجری اختصاصی در حال جلو بردن آن است و انشالله بخش‌هایی از آن را امسال رونمایی خواهیم کرد.

مدیركل فن‌آورى و اطلاعات بانك سپه تاکید کرد: ماموریت اصلی سال جاری بانک سپه موضوع ملی ادغام است، تاکنون همکاران ما در بانک سپه تلاش بسیاری در خصوص به ثمر نشستن آن انجام داده‌اند و مطمئن باشید این پروژه به نفع نظام بانکی کشور است.

وی تاکید کرد: این پروژه به نفع نظام بانکداری کشور است و امیدواریم با همراهی و حمایتی که وزارت محترم امور اقتصادی و دارایی و بانک محترم مرکزی تا کنون داشته اند به نتایج مقبول این تحول بانکی نایل شویم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

هفتمین شماره از فصلنامه فناوری‌های مالی یک رویکرد آینده‌پژوهانه در صنعت بانکداری است. این شماره، کرلس بنکینگ را درحالی بررسی می‌کند که تنها چند شرکت در دنیا به‌صورت رسمی فعالیت خود را در این حوزه آغاز کرده‌اند.
رویداد معرفی دستاوردهای شبکه بانکی در تامین مالی شرکت‌های دانش‌بنیان، هفتم بهمن ماه با حضور داتین به‌عنوان یک شرکت دانش‌بنیان فعال در حوزه بانکی برگزار شد.
ششمین شماره از فصلنامه فناوری‌های مالی منتشر شد
ششمین شماره از فصلنامه فناوری‌های مالی با عنوان «هم‌افزایی صنعت بیمه و فناوری اطلاعات» منتشر شد. این بار صاحب‌نظران صنعت بیمه کشور، چالش‌هایی را مطرح کرده‌اند که رفع آنها جز با فناوری میسر نیست.
امروز 12 سال از تاسیس داتین می‌گذرد؛ شرکتی که از دل واحد راهکارهای بانکی فناپ با فلسفه وجودی فراگیری مالی متولد شد و در این سال‌ها توانسته با رویکرد توسعه‌گرایی و نگرش مقیاس‌‌پذیری، ۴۲ محصول و خدمت را درجهت حل مسائل فناورانه بانکی و بیمه طراحی کند.