حرکت از معماری نرم‌افزار به معماری سازمانی
69735

مهاجرت بیمه کوثر به نرم‌افزار جامع بیمه‌گری داتین

بیمه کوثر از ابتدای امسال به نرم‌افزار جامع بیمه‌گری داتین مهاجرت و بیمه‌نامه‌های خود را از طریق این نرم‌افزار صادر می‌کند.

پیش‌ازاین شرکت بیمه کوثر از نرم‌افزار دیگری برای انجام امور بیمه‌ای در شعب استفاده می‌کرد که با توجه به قابلیت‌های نرم‌افزار جامع بیمه‌گری داتین، مهاجرت نرم‌افزاری را از سال ۹۸ در دستور کار خود قرارداد و تمامی شعب و نمایندگی‌های خود را به نرم‌افزار بیمه‌گری داتین تجهیز کرد.

این پروژه با مهاجرت رشته‌های عمر و سرمایه‌گذاری بیمه کوثر به راهکار بیمه‌گری داتین کلید خورد و در ادامه داتین توانست سایر رشته‌های بیمه را به‌طور کامل در بیمه کوثر پیاده‌سازی کند.

«تولید، پشتیبانی و نگهداری نرم‌افزار بیمه‌گری» عنوان قراردادی است که سال ۹۷ میان داتین و بیمه کوثر امضا و بر اساس آن، مقرر شد شرکت داتین در یک دوره زمانی دوساله، راهکار موردنیاز بیمه کوثر را طراحی و پیاده‌سازی کند. همچنین پشتیبانی و نگهداری این سامانه از دیگر تعهدات این شرکت است.

طراحی و پیاده‌سازی راهکار بیمه‌گری شرکت‌هایی همچون بیمه پاسارگاد، حکمت صبا و باران از دیگر پروژه‌های داتین در صنعت بیمه است و داتین با اجرای پروژه بیمه کوثر توانست در این عرصه حضور جدی‌تری داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

 عوامل بسیاری در نتایج مثبت یا منفی صنعت بیمه موثر است، اما یکی از موثرترین راهکارها آن است که به کمک روش‌های موثر تحقیقات، با شناسایی و بهره‌برداری از فرصت‌های بازار، ضمن کاهش هزینه‌ها، حق بیمه تولیدی و ضریب نفوذ آن را افزایش داد.
رشد پلتفرم‌های Low-code/ no-code به‌دلیل کمبود توسعه‌دهندگان ماهر نرم‌افزار و نیاز به بهبود زمان انجام پروژه‌های نرم‌افزاری، افزایش یافته تا مشکلات کسب‌وکارها با سرعت بهتری حل شود.
یکی از مهم­‌ترین عوامل ایجاد فضای مناسب برای هر گونه فعالیت فردی، اجتماعی، ملی و حتی بین‌المللی، امنیت است. شاید بدون اغراق بتوان ادعا کرد برخورداری از پوشش بیمه، دردسترس­‌ترین و مطمئن‌­ترین راهکار اقتصادی برای ایجاد امنیت است.
از اواخر دهه ۹۰ میلادی و آغاز هزاره سوم که کم‌کم با پیدایش فناوری اینترنت و گذار فناورانه منبعث از آن در صنایع مالی، واژه فین‌تک وارد ادبیات اقتصادی دنیا شد و تا یک دهه بعد و اوایل سال ۲۰۱۰ که واژه اینشورتک، جایگاه خودش را تثبیت کرد، تاکنون جهان گذارهای مختلفی را در صنایع مالی تجربه کرده است.