داتین برای دانشجویان دانشگاه شریعتی تور مسیر شغلی برگزار کرد
EN
EN
7way-1536x1229

هفت روش برتر برای بهبود جذب مشتریان بانکی

بانک‌ها و موسسات مالی همواره سعی می‌کنند که روش‌هایی پیش بگیرند تا از طریق آن بتوانند مشتری بیشتری برای خود جذب کنند، این روش‌ها علاوه بر اینکه سرویس‌های جدید را شامل می‌شود؛ بلکه کانال‌های ارتباطی جدیدی را نیز در اختیار مشتری می‌گذارد تا مشتری از طریق آن بتواند از سرویس‌های گذشته ساده‌تر بهره‌ گیرد. حال با توجه به سرعت رشد اپلیکیشن‌های بانکی توجه به نوع طراحی و آمده‌سازی آن می‌تواند تاثیر بسزایی در جذب مشتریان بانکی داشته باشد. در این مطلب سعی شده تا ۷ روشی که موسسه مالی شما را در طراحی اپلیکیشن دیجیتالی به منظور افزایش فروش کمک می‌کند را معرفی کند:

بسیاری از بانک‌ها امکان استفاده آنلاین از محصولات‌شان را برای مشتریان فراهم کرده‌اند، هرچند که تجربه دیجیتال همیشه موثر نیست؛ به طور مثال کافی است که برای افتتاح حساب آنلاین اقدام کنید تا درگیر پیچیدگی روند آن شوید. پیچیدگی‌ روندهای استفاده از ابزارهای دیجیتال موجب شده که بسیاری از افراد قید استفاده از آنها را بزنند. بررسی‌های شرکت تمنوس به‌عنوان یکی از بزرگترین شرکت‌هایی که در زمینه ارائه راهکارهای بانکداری دیجیتال فعال می‌کند، نشان می‌دهد که ۸۹ درصد از افراد به دلیل پیچیدگی ابزارهای دیجیتالی قید استفاده از برنامه‌های حساب جاری در بانک‌های مختلف را می‌زنند و این رفتار در برنامه‌های کارت اعتباری به ۹۳ درصد و در برنامه‌های مربوط به وام به ۸۵ درصد می‌رسد. همین آمار کوچک نشان می‌دهد که ابزارهای دیجیتال تا چه حد می‌توانند مشتریان شما را به سرویس‌های شما علاقمند کنند یا آنها را از استفاده از آن دور کنند.

تمنوس بهترین تجربه‌های خود را در این زمینه که بر اساس همکاری با سه هزار موسسه مالی بزرگ و کوچک از سراسر جهان گردآوری شده، به اشتراک گذاشته و بر این باور است که این مسیر چندان هم پیچیده و دشوار نیست.

شناخت و درک این هفت روش برتر به موسسه مالی شما در طراحی اپلیکیشن‌های دیجیتال کمک شایانی می‌کند و با سهولت بخشیدن به تجربه مشتری، فروش دیجیتال شما را افزایش می‌دهد.

مشتری را وارد طراحی خود کنید: حداقل اطلاعات مورد نیاز خود را رد و بدل کنید و به خاطر داشته باشید که مشتری از یک صفحه لمسی کوچک برای وارد کردن اطلاعات به همراه تعداد زیادی داده‌های گیج‌کننده استفاده می‌کند. این تجربه را شخصی‌سازی کنید و پیشنهادهایی ایجاد کنید که نه تنها با مشتری همزاد پنداری کرده باشید بلکه کاملاً نشان دهید که آنها رو به خوبی درک کرده‌اید.

فیلدهای از پیش پر شده و خدمات اعتبارسنجی را قوی‌تر کنید: به دنبال راه‌هایی باشید که با صرفه‌جویی در زمان و انرژی مشتری، تجربه کاربری او را بهبود ببخشید‌. برای یک مشتری که از تلفن همراه خود استفاده می‌کند تا جایی که امکان دارد، به کمک استفاده از سرویسی بر مبنای API برای انطباق داده‌ها، فیلدهای لازم را از طریق سیستم‌های داخلی به‌صورت پیش فرض وارد کنید. برای جلوگیری از بروز خطا هنگام وارد کردن داده از API ها برای اتصال به سرویس‌های بیرونی جستجو و جمع‌آوری آدرس استفاده کنید و هرگز برای داشتن اطلاعات مشابه، دو بار سوال نپرسید؛ به‌ویژه اگر مشتری برای بانک «جدید» نباشد.

مسیر جدیدی بسازید و پرورش دهید: وقتی شخصی از ادامه کار با اپلیکیشن محصولات بانکی انصراف می‌دهد به این معنی نیست که به استفاده از آن اپلیکیشن علاقه‌مند نیست؛ زندگی همچنان ادامه دارد. بنابراین مسیر جدیدی را که از دل نواقصی که کاربر را پس زده ایجاد کنید.

فیلدها را کمتر و دلیل انتخاب هر فیلد را معین کنید: فیلدهای غیر ضروری را کم کنید. از خودتان بپرسید که آیا این فیلد واقعا لازم است؟ به طور مثال ورود و تایید ایمیل برای افرادی که با موبایل وارد می‌شوند ممکن است زمان زیادی طول بکشد. اطلاعات کاملاً ضروری را مشخص کنید و از شر بقیه خلاص شوید.

برای بهبود مستمر از داده‌ها استفاده کنید: برای شناسایی نقاط حساس مشتریان کلیدی از تجزیه و تحلیل رفتاری استفاده کنید. مشخص کنید که فعالیت‌های آن‌ها در کجا متوقف شده، خطاها کجا اتفاق افتاده یا از ادامه روند جلوگیری شده است. سپس، به سرعت این روند را دوباره انجام دهید، تغییرات کوچک و افزایشی ایجاد و میزان پیشرفت را با گذشت زمان اندازه‌گیری کنید.

سوالات سخت را در انتها بپرسید: ابتدا از سوالات ساده‌تر شروع کنید و اطلاعاتی را از مشتری بگیرید که در درسترس وی است.

به دنبال برقراری یک مکالمه باشید نه یک بازجویی: از لحن محاوره‌ای به جای لحن رسمی بانکی یا سایر لحن‌هایی که باعث سردرگمی مشتری می‌شوند، بهره بگیرید تا بتوانید ارتباط بهتری برقرار کنید. این کار باعث می شود مشتریان به شما مانند یک عضو در زندگی مالی خود، اعتماد کنند.

این راه‌ حل‌ها نتایج واقعی در افزایش نرخ جذب مشتری برای شما به ارمغان می‌آورند. به یاد داشته باشید که این اولین تاثیرگذاری شما بر مشتری است، پس آن را به نحو احسنت انجام دهید.

منبع: تمنوس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

اصرار برای نگه‌داشتن سیستم کربنکینگ به‌صورت همان هسته‌ متمرکز که قابلیت زیادی برای تغییر و نوآوری ندارد، امکان ارائه‌ سرویس‌های جدید و ورود به بازارهای جدید را از ما می‌گیرد. در سیستم کربنکینگ، یک چسبندگی بین لایه‌ سرویس و لایه‌ زیرساخت ایجاد می‌شود. درحالی که اگر به‌صورت کرلس عمل کنیم، وابستگی سرویس به زیرساخت کم می‌شود.
در بنچ مارک بانکداری جهانی در سال 2022، اين سوال را از هزار رهبر ارشد بانکی پرسیدند که «اولویت اصلی آنها برای تحول عملیاتی بانک خودشان چیست؟» در جمع‌بندی، 37 درصد از كل افراد پاسخگو، موضوع انتقال به یک سیستم کربنکینگ مدرن و مبتنی‌بر ابر را از اولويت‌های اصلی خود اعلام كردند.
در سنوات اخیر، فناوری اطلاعات با سرعت شگفت‌انگیزی در حوزه‌های مختلف، از جمله صنعت بانکداری، تحول ایجاد کرده است. بانک‌های ایرانی نیز در این راستا پیشرفت‌های چشمگیری داشته‌اند. از جمله مفاهیمی که به‌تازگی در این زمینه مطرح شده، گذر از بانکداری متمرکز (Core Banking) به مفهوم بانکداری بدون هسته (Coreless Banking) است.
درحال حاضر، بانک‌های متعددی از خدمات بانکداری ساخت‌پذیر تمنوس استفاده می‌کنند که از جمله می‌توان به Garanti BBVA International اشاره کرد؛ بانک مذکور به لطف استفاده از این پلتفرم، موفق شده تا به یکی از نخستین‌ بانک‌های هلند تبدیل شود که از فضای ابری برای فرایندها و پایگاه‌های داده مشتریان استفاده می‌کند.