آینده صنعت و هوش مصنوعی در رویداد اربیتا و با همراهی داتین بررسی شد
EN
EN
«برخوردی نزدیک با واژه «مشکل»»

«برخوردی نزدیک با واژه «مشکل»»

هومن مسگری، معاون مشارکت‌ها و سرمایه‌گذاری‌های داتین در ارائه‌ای با موضوع «برخوردی نزدیک با واژه «مشکل»» در دهمین رویداد آی‌تی ویکند شریف، به تشریح واژه مشکل و چگونگی برخورد با آن در فضای کاری پرداخت.

او که بیش از ده سال سابقه کاری در داتین دارد با برشمردن مثال‌های متنوعی از تجربیات شخصی خود تلاش کرد تا از زاویه دیگری مفهوم مشکل را واکاوی کند و انواع مسیر حل مشکل را تبیین کند. تاکید او بر تمامیت، نحوه نگاه به گذشته و همینطور داشتن امضاء شخصی در مسیر حل مشکل بود و تلاش کرد تا از اهمیت واژه‌ها و اصطلاح‌ها در مسیر حل مشکل به عنوان فاکتورهای سرعت‌دهنده به مسیر حل مشکل اشاره داشته باشد.

جریان داتین را دنبال کنید

در کتاب‌های اقتصادی و محافل دانشگاهی می‌گویند توسعه یک فرایند است که از شاخص‌هایی مثل هدفمندی، تخصص‌گرایی، پیوستگی و... تشکیل شده اما من تصور می‌کنم آنچه بیش از همه باعث تداوم توسعه می‌شود و دایره اثرگذاری‌اش را فراتر از مرزهای یک سازمان پیش می‌برد، توانمندی در پیش‌بینی نیازهای آینده و تلاش برای پاسخ به آنهاست.
از ابتدای سال 2024، توسعه نرم‌افزارهای برنامه‌ریزی منابع سازمانی با سرعت چشم‌گیری روبه‌رشد بوده است. این رشد سریع نیز تحت تاثیر پیشرفت‌های تکنولوژیکی و تحولات مداوم در نیازهای کسب‌وکارهاست.
با گسترش سریع فناوری‌های مالی و رشد استفاده از خدمات دیجیتال، کلاهبرداری‌های آنلاین به یکی از چالش‌های بزرگ برای بانک‌ها و نئوبانک‌ها تبدیل شده است. نئوبانک‌ها یا دیجتال بانک­ها که فعالیتشان به‌طور کامل در بستر دیجیتال انجام می‌شود، به‌ویژه دربرابر تهدیداتی مانند فیشینگ، سرقت هویت و کلاهبرداری‌های مرتبط با سرمایه‌گذاری، بیشتر آسیب‌پذیر هستند.