انقلاب امور مالی تعبیه‌شده در ارائه خدمات مالی
EN
EN

هدف از توسعه فراگیری مالی، دسترسی عادلانه افراد جامعه و کسب‌وکارها به خدمات مالی است. داتین در مسیر فراگیری مالی از فناوری و تکنولوژی بهره می‌برد تا خدمات مالی را سریع و آسان در دسترس مردم قرار دهد و از سوی دیگر، به‌دنبال آن است تا بین خدمت مالی و دغدغه و نیاز افراد، فصل مشترک جدیدی بسازد که آن‌ها بتوانند این خدمات را در فرایندی عادلانه، قاعده‌مند و دسترس‌پذیر از هر نقطه و در هر لحظه از شبانه‌روز دریافت کنند. 

فراگیری مالی در چهار بخش زیر تعریف می‌شود:
محمد نژادصداقت
مدیرعامل شرکت داتین

«ما در داتین به این باور رسیده‌ایم که فراگیری مالی، نقش بسیار پررنگی در توسعه پایدار دارد؛ چراکه با دسترسی عادلانه و مقرون‌به‌صرفه هموطنانمان به خدمات مالی، خلق ارزش برای آن‌ها ممکن‌ می‌شود و توسعه همگانی با رونق اقتصادی رخ می‌دهد. اعتقاد داریم که خدمات مالی باید در فرایندی کاملا شفاف و ساده در اختیار افراد جامعه قرار بگیرد تا حس تبعیض در دسترسی به این خدمات به وجود نیاید. فراگیری مالی تنها به‌ معنای گسترش خدمات مالی نیست بلکه ایجاد فرصتی برابر و عادلانه برای دسترسی همگانی به این خدمات است تا عدالت در استفاده از امکانات مالی احساس شود.» 

اهداف داتین در مسیر توسعه فراگیری مالی

جامعه هدف داتین در مسیر توسعه فراگیری مالی؛ ابتدا آن بخش از افراد جامعه است که تاکنون نتوانسته‌اند در فضایی عادلانه به خدمات مالی و بانکی دسترسی داشته باشند؛ آن دسته از هموطنان که حساب بانکی دارند اما تاکنون قادر به دریافت خدمات بانکی به‌ویژه اعتبارات و تسهیلات نبوده‌اند. همچنین خدمت‌رسانی به هموطنان در شهرهای کوچک و مناطق روستایی از دیگر اهداف داتین در مسیر توسعه فراگیری مالی است. 

توانمندسازی مالی افراد جامعه

ایجاد مسیر دریافت اعتبار و دسترسی عادلانه و همگانی به خدمات مالی و بانکی

سهولت دسترسی به خدمات مالی

اولویت دادن تجربه مصرف‌کننده در دسترسی به خدمات مالی

ارائه انواع خدمات مالی

ایجاد تنوع در خدمات مالی (به‌خصوص در حوزه اعتبار و تسهیلات)

قاعده‌مندسازی دسترسی به خدمات مالی

طراحی و اجرای فرایندهای خودکار، در لحظه و بدون دخالت انسان 

فعالیت‌های داتین برای توسعه فراگیری مالی
داتین با فناوری در مسیر توسعه فراگیری مالی

داتین به‌عنوان یک شرکت فناور، دو حوزه فعالیتی را همیشه مد نظر دارد که یکی از آنها، تامین بسترهای زیرساختی نهادهای بانکی و مالی است که از آغاز تاسیس تا به امروز آن را دنبال کرده است. دیگری، ارائه محصولات مالی فناورانه به مصرف‌کننده است که با توجه به تجربه دوازده ساله داتین در خدمت‌دهی به بانک‌ها و شرکت‌های بیمه قدم در این راه گذاشته و با طراحی محصولاتی همچون ویپاد؛ ترابانک پاسارگاد به‌دنبال انتفاع بیشتر مصرف‌کننده در راستای توسعه فراگیری مالی است.

داتین توسعه‌دهنده و مجری طرح بانک دیجیتال پاسارگاد: ویپاد

داتین با دوازده سال تجربه در زمینه طراحی و ارائه راهکارها و زیرساخت‌های مالی و بانکی، طراح و مجری شعبه دیجیتال بانک پاسارگاد به نام ویپاد است و به واسطه آن، سبد کاملی از خدمات مالی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد تا افراد درلحظه و در فرایندی شفاف پرونده تسهیلاتی خود را آنلاین تشکیل دهند و تسهیلات مستقیم دریافت کنند.

دریافت اپلیکیشن ویپاد؛ ترابانک پاسارگاد

سبد کامل و متنوعی از خدمات مالی برای توسعه فراگیری مالی