نخستین دوره از سلسله نشست‌های مدیران عامل پارک فناوری پردیس به میزبانی داتین برگزار شد
امور مالی تعبیه شده

پرداخت‌های یکپارچه به رفع سریع نیازمندی‌های در حال رشد تجارت‌ها کمک می‌کند

تراکنش‌های کسب‌وکاری (B2B) به علت سختی‌های مختلف و فرایندهای پرکاغذ (از فاکتورها گرفته تا چک‌های کاغذی) که منجر به تاخیر و حتی گم‌شدن پرداخت‌ها می‌شود، بدنام هستند.

تایرا هال، معاون ارشد B2B و نوآوری استراتژیک در فیدلیتی نشنال (Fidelity National) گفت که امور مالی تعبیه‌شده (ادغام پرداخت‌ها به طور مستقیم در برنامه‌ها، پلتفرم‌ها و حتی فاکتورها) می‌تواند به مدرن‌سازی تعاملات بین خریداران و تامین‌کنندگان کمک کرده و شیوه استفاده مصرف‌کنندگان از محصولات مالی را به طور اساسی تغییر دهد.

هال خاطرنشان کرد که صنعت خدمات مالی در حال گذراندن یک تکامل سریع است که به واسطه همه‌گیری کووید-19 شتاب گرفته و امورمالی تعبیه‌شده اکنون به بافت پیوندی تبدیل شده که می‌تواند تجربیات مشتریان نهایی بانک‌ها را بهبود بخشد.

امورمالی تعبیه‌شده خدمات مالی را در محل حضور مشتری ارائه می‌دهد، خواه یک شرکت بزرگ باشد یا یک کسب‌وکار کوچک تا متوسط. این بدان معناست که خدمات مالی به تجربیاتی که مشتریان از قبل استفاده می‌کردند، مانند برنامه‌های نرم‌افزاری، برنامه‌های موبایل فین‌تک، درگاه‌های بانکی و موارد مشابه ارائه می‌شود. برای اولین بار، این خدمات مالی می‌توانند در محل مشتری ارائه شوند، همه چیز از افتتاح حساب تجاری گرفته تا صورت‌حساب، پذیرش پرداخت، پرداخت قبوض و دسترسی به اعتبار.

تا همین اواخر، راه‌ حل‌های بک آفیس بر عملیات، گردش کار و راه‌ حل‌هایی متمرکز بودند که محصول یا نرم‌افزاری را برای اعطای وام یا پرداخت ارائه دهند اما با پرداخت‌های تعبیه‌شده، به‌ ویژه برای شرکت‌های کوچک‌تر، به قول هال: «وضعیت آینده این‌گونه است که یک صفحه واحد داریم، به این معنی که می‌توان به یک مشتری تجاری از همه جنبه‌های مالی خدمت‌رسانی کرد.»

ارائه خدمات به شرکت‌های کوچک‌تر می‌تواند به معنای همه چیز باشد، از پذیرش بی‌وقفه گرفته تا پیشنهادات مالی فعال و دسترسی به خط اعتباری از پیش تأییدشده که این خود، همه عناصر حیاتی برای تقویت SME و کمک به آنها در مدیریت بهتر سلامت مالی‌شان را شامل می‌شود. بر اساس گفته‌های هال یک راه حل بهینه همه این قابلیت‌ها را به صورت متمرکز به مشتریان تجاری می‌دهد تا آنچه را که برای رشد و راه‌اندازی تجارتشان مهم است، مدیریت کنند. البته، تطبیق این راه حل با اصول حسابداری همچنان یک چالش کلیدی است که در حالت ایده‌آل، شرکت‌های B2B باید با ارائه‌دهندگان نرم‌فزارهای عمودی و پلتفرم‌های فناوری درگیر شوند.

به عنوان مثال، هال توضیح داد که FIS به مشتریان سازمانی در نقطه نیاز آنها خدمات را از طریق یک سیستم یکپارچه ناشناس ارائه می‌دهد که دید کاملی از گردش نقدینگی تا سطح حسابداری، با شفافیت در بانک و پردازش داده را داراست.

استفاده از داشبورد برای بینش دقیق

هال گفت: «یک داشبورد این امکان را به شرکت‌ها می‌دهد که عملکرد تجاری‌شان را در زمانی نزدیک به لحظه ببینند.» با توجه به اینکه بسیاری از شرکت‌ها باید چالش‌، هزینه‌های ثابت همراه با درآمد متغیر را بررسی کنند و 12 تا 30 درصد از زمان خود را صرف کارهای مالی می‌کنند، این نکته می‌تواند بسیار مهم باشد.

پلتفرم‌های نرم‌افزاری و پورتال‌های آنلاین می‌توانند با ارائه بینش متمرکز، زمان قابل توجهی را برای صاحبان تجارت ذخیره کنند. علاوه بر این، می‌توانند به خریداران این امکان را بدهند که با روش بهینه پرداخت، مانند کارت، به تامین‌کنندگان خود پرداخت داشته باشند تا گردش نقدینگی را افزایش دهند یا فاکتورها را به چند پرداخت تقسیم کنند.

به گفته هال، امورمالی تعبیه‌شده می‌تواند رابطه برابر بین خریداران و تامین‌کنندگان را با استفاده از مسیریابی هوشمند ایجاد کند، بدین صورت که، برای خریداران گزینه‌های تخفیف جهت پرداخت‌های سریع‌تر و برای تامین‌کنندگان انتخاب روش‌های پرداخت ترجیحی را امکان‌پذیر سازد.

هنگامی که از او در مورد فعالیت‌هایی که ممکن است بیشترین سود را از امور مالی تعبیه‌شده ببرند پرسیدنه شد، او به مدیریت دارایی، مراقبت‌های بهداشتی، شرکت‌های خدماتی و تعداد زیادی از صنایع سنتی که توسط شرکت‌های کوچک‌تر مدیریت می‌شوند، اشاره کرد که به دید بهتری در گردش نقدینگی نیاز دارند.

به گفته او، این گزینه‌های مبتنی بر فناوری، برای مؤسسات مالی سنتی که به دنبال فرصت‌های جدید برای ارائه مجموعه قوی‌تری از خدمات به مشتریان تجاری خود هستند، جذاب است و با همکاری با فین‌تک‌ها تجارب مشتری را متمایز و قابل تنظیم می‌کنند.

به گفته او، این گزینه‌های مبتنی بر فناوری، برای مؤسسات مالی سنتی که به دنبال فرصت‌های جدید برای ارائه مجموعه قوی‌تری از خدمات به مشتریان تجاری خود هستند، جذاب است و با همکاری با فین‌تک‌ها تجارب مشتری را متمایز و قابل تنظیم می‌کنند.

امور مالی تعبیه‌شده به‌سرعت در حال ورود به B2B است و فرصتی عالی برای ارائه خدمات جامع به مشتریان در سراسر اکوسیستم بانکی وجود دارد.

منبع: pymnts.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

صنعت مدیریت ثروت به واسطه تغییرات جمعیتی، ظهور انبوه نسل جدیدی از سرمایه‌گذاران بالقوه، سناریوهای جهانی گذار‌ و مهم‌تر از همه دیجیتالی‌شدن لجام‌گسیخته، در میانه یک دگرگونی و تحول تاریخی و سرنوشت‌ساز قرار دارد. برای مدیران ثروتی که به‌دنبال رونق و شکوفایی در آینده‌ای نزدیک هستند، مدل مشورت‌محور و مراجع‌محور پشتوانه و ستون اصلی دیجیتالی‌شدن را شکل خواهد داد.
پیشرفت سریع و رو به جلو در عصر حاضر باعث شده است تا ما پی ببریم در عصری زندگی میکنیم که به‌وسیله داده تعریف می‌شود؛ عصری که هوش مصنوعی نقش مهمی در بسیاری از بخشهای آن ایفا میکند.
تدابیر ناشی از فاصله‌گذاری اجتماعی که در دوران همه‌گیری کووید 19 مطرح شد، بسیاری از شرکت‌های بیمه‌ای را که پیشرفتی آهسته داشتند، مجبور کرد تا خیلی سریع و پیش از زمان مورد انتظار، به استفاده‌کنندگان راه‌حل‌‌های دیجیتال تبدیل شوند. درحقیقت آنها مجبور شدند تا به‌دنبال راه‌حل‌های آنلاین باشند.
امروزه تعیین اینکه آیا یک شرکت می‌تواند به‌عنوان یک «فین‌تک» محسوب شود یا نه، دیگر چندان کار ساده‌ای نیست. با گسترش عرضه‌ ابزارهای بانکداری به‌عنوان سرویس(BaaS)، یکپارچه‌‌کردن خدمات مالی به‌عنوان بخشی از دیگر محصولات دیجیتالی ـ شامل خدماتی همچون کارت‌های تنخواه‌گردان سازمانی، حساب‌های بانکی و ارائه‌ انواع وام‌ها ـ آسان‌تر از همیشه شده است.