نخستین دوره از سلسله نشست‌های مدیران عامل پارک فناوری پردیس به میزبانی داتین برگزار شد
پادکست داتکست

اپیزود شماره 13 داتکست؛ عاملیت

داتکست، پادکستی است که قرار است از مسائل و مشکلات کاری و روش‌های بهبود تعاملات کاری حرف بزند.

تصور کنید قرار بوده یک سند را برای مدیرتان ارسال کنید اما به دلیل حواس‌پرتی آن را برای دیگری ارسال کرده‌اید. حالا، مدیرتان از شما سندی را مطالبه می‌کند که قرار بوده دیروز برایش ارسال کنید. در چنین شرایطی، مسئولیت حواس‌پرتی خودتان را می‌پذیرید یا مقصر دیگری برای تاخیرتان پیدا می‌کنید؟

زمانی که اتفاقی ناخوشایند رخ می‌دهد، در اکثر مواقع اولین واکنشمان این است که تقصیر را گردن هر چیزی به جز خودمان بیندازیم و هیچ مسئولیتی را نپذیریم. در واقع تصورمان آن است که دلیل رخداد اتفاقات، خواست شخص دیگری است و ما قدرت و عاملیت کافی را نداریم.

در سیزدهمین اپیزود داتکست، درباره «عاملیت» صحبت کردیم. قبل از هر چیزی مفهوم «عاملیت» را واضح‌تر گفتیم. از منشا این مفهوم صحبت کردیم و در نهایت، راهکارهایی برای افزایش میزان عاملیت در خود، که می‌تواند منجر به ایجاد حس بهتر نسبت به کارهایمان و افزایش انگیزه شود، ارائه دادیم.

شما می‌توانید در تمام پلتفرم‌های پادکستی با جست‌وجوی عبارت «DotCast – داتکست» یا از طریق سایت رسمی داتین، به اپیزودهای داتکست گوش بدهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

رویداد معرفی دستاوردهای شبکه بانکی در تامین مالی شرکت‌های دانش‌بنیان، هفتم بهمن ماه با حضور داتین به‌عنوان یک شرکت دانش‌بنیان فعال در حوزه بانکی برگزار شد.
داتین در اقدامی جدید، همراه طرح آموزشی فناپ کمپس با شعار «توانا بود هر که دانا بود» شده تا به افراد مستعد و توانمند برای مهارت‌آموزی و ورود به بازار کار فناوری اطلاعات کمک کند.
در آیین آغاز سال تحصیلی جدید دانشگاه غیرانتفاعی خاتم مطرح شد
در آیین آغاز سال تحصیلی جدید که برای دانشجویان ورودی سال 1402 دانشگاه غیرانتفاعی خاتم، اول آبان ماه برگزار شده، موضوعاتی مثل چگونگی فرایند بورسیه داتین و فناپ، اهداف آن و مزایایی که برای دانشجویان درپی خواهد داشت، توسط مدیران ارشد داتین و دیگر مدیران هلدینگ فناپ مطرح شد.
قسمتی از تجربه‌نگاری مسیر یازده ساله داتین در طراحی و توسعه نرم‌افزارهای بزرگ مقیاس، تحت‌نام «سکوی تجربه» و با پیام «بازخوانی تجربه‌های داتین» در سایت داتین به آدرس www.dotin.ir/experience-platform در دسترس قرار گرفت.