حرکت از معماری نرم‌افزار به معماری سازمانی
dotinnews74

کووید ۱۹ و تجربه کارمندی؛ مدیران چگونه می‌توانند از این موقعیت بهره ببرند؟

واحد امور توسعه سرمایه‌های انسانی داتین
برای سازمان‌ها، فاز برگشتی بحران کووید-۱۹ زمان خوبی برای طراحی واکنش‌های متناسب‌تر در مقابل چالش‌های محیط کار، توسعه مصلحت‌ها و دوستی‌هایی است که در فاز اولیه شکل گرفتند. به نظر می‌رسد، بیشتر شرکت‌ها در فاز اولیه کووید-۱۹ نیازهای اولیه کارمندان‌شان چون ایمنی، ثبات و امنیت را در اولویت اقدامات خود قرار دادند. با این حال این نیازها در حال گسترش هستند و با ورود سازمان‌ها به فاز دوم، اقدامات پیچیده‌تری نیاز است.

شرکت مشاوره مدیریت مک‌کینزی بیش از ۸۰۰ کارمند ساکن آمریکا را در طیف گسترده‌ای از موضوعات که به تجربه کارمندی مرتبط هستند، مورد بررسی قرار داده‌ است. آنها متوجه شدند که کارمندانی که دورکاری می‌کنند در مقابل کسانی که در محل کار حاضر می‌شوند و انعطاف‌پذیری کمتری دارند، تاثیر بهتری از کار روزانه‌شان را مشاهده و بیشتر ارتباط برقرار می‌کنند و احساس بهتری نسبت به کارشان دارند.

والدینی که دورکار هستند در مقایسه با کسانی که کاملاً ایزوله هستند، بهتر این دوره را می‌گذرانند. پدران دورکار در مقایسه با مادران دورکار با اختلاف زیادی تجربه مثبت‌تری از دورکاری دارند.

اما این آمار حقیقت بنیادی‌تری را درباره تجربه کارمندی بیان می‌کنند: حتی وقتی با شرایط مشابهی مواجه هستیم. (بیش از ۸۰درصد افراد اعلام کردند که این بحران، تاثیر عظیمی در زندگی کاری روزانه‌شان داشته است.) افراد تجربه، دیدگاه‌ها و خروجی بسیار متنوعی دارند.

فاز برگشتی، فرصتی را در اختیار شرکت‌ها قرار می‌دهد تا درباره تجربه کارمندی با احترام به تفاوت‌های فردی (زندگی خانگی، مهارت‌ها و توانایی‌ها، ذهنیت‌ها، خصوصیات شخصی و دیگر فاکتورها)، تجدیدنظر کنند و در عین حال خودشان را با شرایطی که به‌سرعت در حال تغییر است، تطبیق بدهند. خبر خوب این است که با پیشرفت تکنیک‌های گوش دادن، علوم رفتاری، تجزیه و تحلیل پیشرفته، کانال‌های ارتباطی دو طرفه و سایر فناوری‌ها، رهبران اکنون می‌توانند تجربه کارمندی را با روشی هدفمندتر و پویاتر مورد بررسی قرار دهند. در عین بررسی میزان نیاز هر فرد به حمایت و نوع حمایتی که نیاز دارد، می‌توانید در محیط کار فضایی برای اشتراک احساس و همبستگی ایجاد کنید.

برای دانلود و مطالعه متن کامل این مقاله روی این لینک کلیک کنید.

منبع:

mckinsey.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

پروانه تحقیق و توسعه از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت به شرکت‌هایی تعلق می‌گیرد که شرایط مطلوب و لازم را از نظر ساختار سازمانی و تجهیزات و زیرساخت داشته باشند.
با هدف آشنایی بیشتر با فرایند توسعه محصول در این شرکت، با «حمیدرضا آموزگار»، معاون توسعه محصول در داتین گفت‌وگو کرده‌ایم. چرا که چگونگی کارکرد تیمی در این وسعت برای توسعه نرم‌افزارهایی در این مقیاس، از لحاظ تجربی بسیار اهمیت دارد.
عوامل بسیاری بر GDP کشورها تاثیرگذار هستند. پیشرفت‌­های فناوری یکی از این عوامل هستند که می‌­توانند با افزایش بهره‌­وری و کارایی، باعث افزایش GDP شوند و در این میان، فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) به یکی از عوامل اصلی رشد اقتصادهای مدرن مبدل شده و رشد سریع صنعت ICT اقتصاد جهانی را متحول کرده است.
بوت کمپ آموزشی تست نفوذ از چهارشنبه 26 بهمن ماه به مدت 15 هفته توسط داتین و به میزبانی دانشکده مهندسی و علوم کامپیوتر دانشگاه شهید بهشتی برگزار می‌شود. در جلسات بعدی نیز که از 26 بهمن ماه آغاز می‌شود، افراد حاضر در این بوت‌ کمپ در کارگاه‌های آموزشی روی نفوذپذیری سامانه‌ها کار می‌کنند و منتورهای داتینی همراه این افراد هستند.