واحد امور توسعه سرمایههای انسانی داتین
برای سازمانها، فاز برگشتی بحران کووید-۱۹ زمان خوبی برای طراحی واکنشهای متناسبتر در مقابل چالشهای محیط کار، توسعه مصلحتها و دوستیهایی است که در فاز اولیه شکل گرفتند. به نظر میرسد، بیشتر شرکتها در فاز اولیه کووید-۱۹ نیازهای اولیه کارمندانشان چون ایمنی، ثبات و امنیت را در اولویت اقدامات خود قرار دادند. با این حال این نیازها در حال گسترش هستند و با ورود سازمانها به فاز دوم، اقدامات پیچیدهتری نیاز است.
شرکت مشاوره مدیریت مککینزی بیش از ۸۰۰ کارمند ساکن آمریکا را در طیف گستردهای از موضوعات که به تجربه کارمندی مرتبط هستند، مورد بررسی قرار داده است. آنها متوجه شدند که کارمندانی که دورکاری میکنند در مقابل کسانی که در محل کار حاضر میشوند و انعطافپذیری کمتری دارند، تاثیر بهتری از کار روزانهشان را مشاهده و بیشتر ارتباط برقرار میکنند و احساس بهتری نسبت به کارشان دارند.
والدینی که دورکار هستند در مقایسه با کسانی که کاملاً ایزوله هستند، بهتر این دوره را میگذرانند. پدران دورکار در مقایسه با مادران دورکار با اختلاف زیادی تجربه مثبتتری از دورکاری دارند.
اما این آمار حقیقت بنیادیتری را درباره تجربه کارمندی بیان میکنند: حتی وقتی با شرایط مشابهی مواجه هستیم. (بیش از ۸۰درصد افراد اعلام کردند که این بحران، تاثیر عظیمی در زندگی کاری روزانهشان داشته است.) افراد تجربه، دیدگاهها و خروجی بسیار متنوعی دارند.
فاز برگشتی، فرصتی را در اختیار شرکتها قرار میدهد تا درباره تجربه کارمندی با احترام به تفاوتهای فردی (زندگی خانگی، مهارتها و تواناییها، ذهنیتها، خصوصیات شخصی و دیگر فاکتورها)، تجدیدنظر کنند و در عین حال خودشان را با شرایطی که بهسرعت در حال تغییر است، تطبیق بدهند. خبر خوب این است که با پیشرفت تکنیکهای گوش دادن، علوم رفتاری، تجزیه و تحلیل پیشرفته، کانالهای ارتباطی دو طرفه و سایر فناوریها، رهبران اکنون میتوانند تجربه کارمندی را با روشی هدفمندتر و پویاتر مورد بررسی قرار دهند. در عین بررسی میزان نیاز هر فرد به حمایت و نوع حمایتی که نیاز دارد، میتوانید در محیط کار فضایی برای اشتراک احساس و همبستگی ایجاد کنید.
برای دانلود و مطالعه متن کامل این مقاله روی این لینک کلیک کنید.
منبع: