حرکت از معماری نرم‌افزار به معماری سازمانی
dotinnews64

بهره‌برداری از راهکار جامع بانکی داتین در بانک سپه آغاز شد

مهاجرت داده‌های بانک سپه از ظهر روز پنج‌شنبه ۱۹ تیرماه آغاز و در کمتر از ۲۴ ساعت، خدمات غیرحضوری و مبتنی بر کارت و از روز شنبه، خدمات حضوری در کلیه شعب بانک بر بستر سامانه جدید ارائه شد.

بانک سپه از مدت‌ها قبل به دنبال ارتقاء سامانه‌های خود بود؛ از دلایل مهم آن بهره‌مندی این بانک از فناوري‌های جدید، یکپارچگی هر چه بیشتر سامانه‌ها و خدمات و افزایش کیفیت و سطح اطمینان سامانه‌ها است.

اجرای این پروژه پس از بررسی‌ها و ارزیابی‌ها به داتین واگذار و از اسفند ۹۷ با امضای قرارداد میان بانک سپه و این شرکت رسماً آغاز شد که پس از گذشت 15 ماه، روز پنج‌شنبه ۱۹ تیرماه مهم‌ترین گام اجرایی این پروژه برداشته شد.

پنج‌شنبه 19 تیرماه تمامی سامانه‌های بانک سپه به یک باره به سامانه‌های داتین شامل بانکداری متمرکز، کارت، سوییچ پرداخت، اینترنت و موبایل بانک و راهکارهای تحلیلی (ذینفع واحد، مبارزه با پولشویی، کشف تقلب و…) مهاجرت کرد و با تست پایدارسازی سامانه و صدور مجوز بهره‌برداری از سوی بانک سپه در روز جمعه 20 تیرماه، سرویس‌دهی به مشتریان این بانک آغاز شد.

روز شنبه 21 تیرماه در ساعات اولیه روز بانک سپه آماده‌ی پذیرش مشتریان با استفاده از سامانه جامع بانکی امید بود. با توجه به جدید بودن سامانه و تغییرات اساسی انجام شده، پشتیبانی و حل مشکلات احتمالی پرسنل شعب توسط داتین از پیش برنامه‌ریزی شده بود و پشتیبانان مشتریان داتین با حضور در ساختمان امید سپه آماده پاسخ‌گویی به سوالات پرسنل شعب شدند.

امروز هفت روز از مهاجرت و بهره‌برداری بانک سپه می‌گذرد و داتین موفق شد حساس‌ترین بخش بزرگترین پروژه نرم‌افزاری بانکی کشور را به سرانجام برساند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

هفتمین شماره از فصلنامه فناوری‌های مالی یک رویکرد آینده‌پژوهانه در صنعت بانکداری است. این شماره، کرلس بنکینگ را درحالی بررسی می‌کند که تنها چند شرکت در دنیا به‌صورت رسمی فعالیت خود را در این حوزه آغاز کرده‌اند.
ششمین شماره از فصلنامه فناوری‌های مالی منتشر شد
ششمین شماره از فصلنامه فناوری‌های مالی با عنوان «هم‌افزایی صنعت بیمه و فناوری اطلاعات» منتشر شد. این بار صاحب‌نظران صنعت بیمه کشور، چالش‌هایی را مطرح کرده‌اند که رفع آنها جز با فناوری میسر نیست.
امروز 12 سال از تاسیس داتین می‌گذرد؛ شرکتی که از دل واحد راهکارهای بانکی فناپ با فلسفه وجودی فراگیری مالی متولد شد و در این سال‌ها توانسته با رویکرد توسعه‌گرایی و نگرش مقیاس‌‌پذیری، ۴۲ محصول و خدمت را درجهت حل مسائل فناورانه بانکی و بیمه طراحی کند.
مهاجرت بانک کارآفرین به راهکارهای جامع بانکی داتین به‌صورت یک‌باره و با انجام مهاجرت توامان داده‌های حوزه‌های منابع، مصارف و ارزی در روزهای پنج‌شنبه و جمعه 21 و 22 دی ماه و در کمتر از یک‌سال انجام شد.