آینده صنعت و هوش مصنوعی در رویداد اربیتا و با همراهی داتین بررسی شد
EN
EN
dotinnews64

بهره برداری از راهکار جامع بانکی داتین در بانک سپه آغاز شد  

مهاجرت داده‌های بانک سپه از ظهر روز پنج‌شنبه ۱۹ تیرماه آغاز و در کمتر از ۲۴ ساعت، خدمات غیرحضوری و مبتنی بر کارت و از روز شنبه، خدمات حضوری در کلیه شعب بانک بر بستر سامانه جدید ارائه شد.

بانک سپه از مدت‌ها قبل به دنبال ارتقاء سامانه‌های خود بود؛ از دلایل مهم آن بهره‌مندی این بانک از فناوري‌های جدید، یکپارچگی هر چه بیشتر سامانه‌ها و خدمات و افزایش کیفیت و سطح اطمینان سامانه‌ها است.

اجرای این پروژه پس از بررسی‌ها و ارزیابی‌ها به داتین واگذار و از اسفند ۹۷ با امضای قرارداد میان بانک سپه و این شرکت رسماً آغاز شد که پس از گذشت 15 ماه، روز پنج‌شنبه ۱۹ تیرماه مهم‌ترین گام اجرایی این پروژه برداشته شد.

پنج‌شنبه 19 تیرماه تمامی سامانه‌های بانک سپه به یکباره به سامانه‌های داتین شامل بانکداری متمرکز، کارت، سوییچ پرداخت، اینترنت و موبایل بانک و راهکارهای تحلیلی (ذینفع واحد، مبارزه با پولشویی، کشف تقلب،…) مهاجرت کرد و با تست پایدارسازی سامانه و صدور مجوز بهره‌برداری از سوی بانک سپه در روز جمعه 20 تیرماه، سرویس‌دهی به مشتریان این بانک آغاز شد.

روز شنبه 21 تیرماه در ساعات اولیه روز بانک سپه آماده‌ی پذیرش مشتریان با استفاده از سامانه جامع بانکی امید بود. با توجه به جدید بودن سامانه و تغییرات اساسی انجام شده، پشتیبانی و حل مشکلات احتمالی پرسنل شعب توسط داتین از پیش برنامه‌ریزی شده بود و پشتیبانان مشتریان داتین با حضور در ساختمان امید سپه آماده پاسخ‌گویی به سوالات پرسنل شعب شدند.

امروز هفت روز از مهاجرت و بهره‌برداری بانک سپه می‌گذرد و داتین موفق شد حساس‌ترین بخش بزرگترین پروژه نرم‌افزاری بانکی کشور را به سرانجام برساند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

فعالان صنایع مالی بر این باورند که با بلوغ نسل بومی عصر دیجیتال و تغییر زنجیره‌های ارزش خدمات مالی، امور مالی تعبیه‌شده در ایران و جهان در سال‌های آینده توسعه بیشتری پیدا خواهد کرد، اما توسعه آن در ایران احتمالاً درگیر چالش‌هایی خاص شود؛ ازجمله نحوه رویارویی رگولاتور با آن. در این مطلب به سراغ فاطمه حیدری، مدیر محصول منابع بانکداری متمرکز داتین رفتیم و با آنها درباره وضعیت امور مالی تعبیه‌شده در ایران و جهان، مزایا و معایب آن و آینده‌ای که در انتظارش است، صحبت کردیم.
اصرار برای نگه‌داشتن سیستم کربنکینگ به‌صورت همان هسته‌ متمرکز که قابلیت زیادی برای تغییر و نوآوری ندارد، امکان ارائه‌ سرویس‌های جدید و ورود به بازارهای جدید را از ما می‌گیرد. در سیستم کربنکینگ، یک چسبندگی بین لایه‌ سرویس و لایه‌ زیرساخت ایجاد می‌شود. درحالی که اگر به‌صورت کرلس عمل کنیم، وابستگی سرویس به زیرساخت کم می‌شود.
در بنچ مارک بانکداری جهانی در سال 2022، اين سوال را از هزار رهبر ارشد بانکی پرسیدند که «اولویت اصلی آنها برای تحول عملیاتی بانک خودشان چیست؟» در جمع‌بندی، 37 درصد از كل افراد پاسخگو، موضوع انتقال به یک سیستم کربنکینگ مدرن و مبتنی‌بر ابر را از اولويت‌های اصلی خود اعلام كردند.
سیستم‌های یکپارچه سال‌های گذشته، که زمانی به‌عنوان بستر بانکداری در نظر گرفته می‌شدند، اکنون به‌صورت فزاینده‌ای به‌عنوان مانعی برای گام‌های مترقی در این بخش عمل می‌کنند. درمقابل، بانکداری Coreless، با جهت‌گیری بخش‌بندی‌شده و ماژولار خود، راه روبه‌جلو را هموار می‌کند.