نخستین دوره از سلسله نشست‌های مدیران عامل پارک فناوری پردیس به میزبانی داتین برگزار شد
dotinnews64

بهره برداری از راهکار جامع بانکی داتین در بانک سپه آغاز شد  

مهاجرت داده‌های بانک سپه از ظهر روز پنج‌شنبه ۱۹ تیرماه آغاز و در کمتر از ۲۴ ساعت، خدمات غیرحضوری و مبتنی بر کارت و از روز شنبه، خدمات حضوری در کلیه شعب بانک بر بستر سامانه جدید ارائه شد.

بانک سپه از مدت‌ها قبل به دنبال ارتقاء سامانه‌های خود بود؛ از دلایل مهم آن بهره‌مندی این بانک از فناوري‌های جدید، یکپارچگی هر چه بیشتر سامانه‌ها و خدمات و افزایش کیفیت و سطح اطمینان سامانه‌ها است.

اجرای این پروژه پس از بررسی‌ها و ارزیابی‌ها به داتین واگذار و از اسفند ۹۷ با امضای قرارداد میان بانک سپه و این شرکت رسماً آغاز شد که پس از گذشت 15 ماه، روز پنج‌شنبه ۱۹ تیرماه مهم‌ترین گام اجرایی این پروژه برداشته شد.

پنج‌شنبه 19 تیرماه تمامی سامانه‌های بانک سپه به یکباره به سامانه‌های داتین شامل بانکداری متمرکز، کارت، سوییچ پرداخت، اینترنت و موبایل بانک و راهکارهای تحلیلی (ذینفع واحد، مبارزه با پولشویی، کشف تقلب،…) مهاجرت کرد و با تست پایدارسازی سامانه و صدور مجوز بهره‌برداری از سوی بانک سپه در روز جمعه 20 تیرماه، سرویس‌دهی به مشتریان این بانک آغاز شد.

روز شنبه 21 تیرماه در ساعات اولیه روز بانک سپه آماده‌ی پذیرش مشتریان با استفاده از سامانه جامع بانکی امید بود. با توجه به جدید بودن سامانه و تغییرات اساسی انجام شده، پشتیبانی و حل مشکلات احتمالی پرسنل شعب توسط داتین از پیش برنامه‌ریزی شده بود و پشتیبانان مشتریان داتین با حضور در ساختمان امید سپه آماده پاسخ‌گویی به سوالات پرسنل شعب شدند.

امروز هفت روز از مهاجرت و بهره‌برداری بانک سپه می‌گذرد و داتین موفق شد حساس‌ترین بخش بزرگترین پروژه نرم‌افزاری بانکی کشور را به سرانجام برساند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

سیستم‌های یکپارچه سال‌های گذشته، که زمانی به‌عنوان بستر بانکداری در نظر گرفته می‌شدند، اکنون به‌صورت فزاینده‌ای به‌عنوان مانعی برای گام‌های مترقی در این بخش عمل می‌کنند. درمقابل، بانکداری Coreless، با جهت‌گیری بخش‌بندی‌شده و ماژولار خود، راه روبه‌جلو را هموار می‌کند.
بانکداری باز یک جنبش جهانی است که درحال تغییر شکل اکوسیستم خدمات مالی و تغییر ایده بانکداری است. این مهم، پیامدهای بسیار قابل توجهی برای سوئیچ‌های بانکی دارد.
صنعت بانکداری با چالش‌های منحصربه‌فردی در تحول دیجیتال روبه‌رو است. در این میان توصیه‌های تخصصی، به رهبران کمک می‌کند تا به برخی از موانع رایج غلبه کنند و به موفقیت برسند.
با هدف آشنایی بیشتر با فرایند توسعه محصول در این شرکت، با «حمیدرضا آموزگار»، معاون توسعه محصول در داتین گفت‌وگو کرده‌ایم. چرا که چگونگی کارکرد تیمی در این وسعت برای توسعه نرم‌افزارهایی در این مقیاس، از لحاظ تجربی بسیار اهمیت دارد.