همراهی داتین و مدرسه داتین با رویداد برنامه‌نویسی کداکد دانشگاه علم و صنعت
پروژه ادغام

داده‌های بانک قوامین سابق با موفقیت به بانک سپه مهاجرت داده شد

داده‌های بانک قوامین سابق به عنوان چهارمین واحد ادغامی در روزهای ۱۸ و ۱۹ آذرماه با موفقیت به بانک سپه مهاجرت داده شد.

برای انجام این مهاجرت، از روز پنج‌شنبه هجدهم آذرماه با قطع سامانه‌های بانک‌ قوامین و تایید تحویل دیتای مشتریان، بستر زیرساخت آماده و فرایند مهاجرت آغاز شد. داده‌های بانک قوامین در بخش‌های مشتریان، سپرده، چک و کارت،‌ موبایل‌بانک و اینترنت‌بانک در بازه زمانی ۱۸ ساعته به بانک سپه مهاجرت داده شد. اولین تراکنش موفق ساعت ۰۵:۳۰ صبح روز جمعه انجام شد و ساعت ۰۹:۵۰ صبح همان روز از تمام سامانه‌ها به صورت رسمی بهره‌برداری شد.

از چالش‌های این مهاجرت، می‌توان به حجم بالای داده‌های انتقالی این بانک سابق اشاره کرد که با سه بانکی که پیش از این مهاجرت داده شده بود، برابری می‌کرد.

اسفندماه ۱۳۹۷ بود که با امضای قرارداد میان بانک سپه و داتین، اجرای پروژه مهاجرت بانک سپه به کربنکینگ جدید، به این شرکت واگذار و درنهایت ۱۹ تیرماه ۱۳۹۹، با مهاجرت به‌شیوه بیگ‌بنگ، مهم‌ترین گام اجرایی این پروژه برداشته شد و سامانه‌های بانک سپه به سامانه‌های بانکی داتین مهاجرت داده شدند.

پس از آن، با ابلاغ مصوبه هیئت‌مدیره بانک سپه، مقرر شد که تا پایان سال ۱۴۰۰ پنج بانک ادغامی به سامانه کربنکینگ داتین در بانک سپه مهاجرت داده شوند. از این رو، مهاجرت داده‌های موسسه اعتباری کوثر سابق به راهکار جامع بانکی داتین مردادماه انجام شد و داده‌های دو بانک مهر اقتصاد و حکمت ایرانیان سابق نیز در مهرماه ۱۴۰۰ به بانک سپه انتقال یافت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

در سنوات اخیر، فناوری اطلاعات با سرعت شگفت‌انگیزی در حوزه‌های مختلف، از جمله صنعت بانکداری، تحول ایجاد کرده است. بانک‌های ایرانی نیز در این راستا پیشرفت‌های چشمگیری داشته‌اند. از جمله مفاهیمی که به‌تازگی در این زمینه مطرح شده، گذر از بانکداری متمرکز (Core Banking) به مفهوم بانکداری بدون هسته (Coreless Banking) است.
امروزه با پدیدآمدن پلتفرم‌های ابری که ضمن تضمین قابل‌اعتمادبودن و مقیاس‌پذیری در بالاترین سطح از استانداردها، قیمت بسیار مناسبی هم برای خدمات خود ارائه می‌دهند، بازاندیشی این سوال بنیادین که آیا بانک‌ها حتما باید خودشان مدیریت زیرساخت ابری خود را به‌صورت متمرکز برعهده داشته باشند، ضروری به‌نظر می‌رسد.
محمد نژادصداقت، مدیرعامل داتین تصریح کرد:
محمد نژادصداقت، مدیرعامل داتین در گفت‌وگو با ویژه‌برنامه نوروزی اقتصاد مدرن از برنامه‌های این شرکت در سالی که گذشت، گفت. او مسیر پیش روی داتین را به فراگیری مالی گره زد و آن را دستاوردی خواند که از طریق آن مردم می‌توانند همیشه و همه‌جا فارغ از محدودیت‌های زمانی و مکانی به خدمات مالی دسترسی داشته باشند
درحال حاضر، بانک‌های متعددی از خدمات بانکداری ساخت‌پذیر تمنوس استفاده می‌کنند که از جمله می‌توان به Garanti BBVA International اشاره کرد؛ بانک مذکور به لطف استفاده از این پلتفرم، موفق شده تا به یکی از نخستین‌ بانک‌های هلند تبدیل شود که از فضای ابری برای فرایندها و پایگاه‌های داده مشتریان استفاده می‌کند.