آینده صنعت و هوش مصنوعی در رویداد اربیتا و با همراهی داتین بررسی شد
EN
EN

راهکار بیمه‌گری داتین، API شرکت‌های بیمه را در اختیار استارت‌آپ‌ها قرار می‌دهد

شرکت داتین با ارائه مجموعه وب‌سرویس‌های متنوع، این امکان را برای شرکت‌های بیمه فراهم کرده تا API خود را در اختیار استارت‌آپ‌های این صنعت یا همان اینشورتک‌ها قرار دهند.

چند سالی است که از ورود اینشورتک‌ها به صنعت بیمه کشورمان می‌گذرد. همراهی بیمه مرکزی و شرکت‌های بیمه موجب شد تا روز‌به‌روز بر توسعه فعالیت اینشورتک‌ها در کشور افزوده شود. با توجه به این مهم و ورود استارت‌آپ‌ها به این عرصه در راستای توسعه بازار بیمه کشور، لزوم استفاده از سرویس‌های API بیمه بیش از گذشته احساس می‌شود.

در راستای رسیدن به این هدف، داتین در راهکار بیمه‌گری خود مجموعه وب‌سرویسی‌هایی را ایجاد کرده تا شرکت‌های بیمه‌ای که از آن استفاده می‌کنند بتوانند در ارائه خدمات مشاوره، فروش و صدور و خدمات پس از فروش، API خود را در اختیار استارت‌آپ‌های صنعت بیمه قرار دهند. این مجموعه وب‌سرویس‌های دربرگیرنده رشته‌های اصلی حوزه بیمه‌گری مشتمل بر اتومبیل (ثالث و بدنه)، آتش‌سوزی، حوادث، عمر انفرادی، درمان مسافرتی و مسئولیت است.

بیمه‌های پاسارگاد، حکمت صبا، باران و کوثر از جمله شرکت‌هایی هستند که خدمات خود را از طریق راهکار بیمه‌گری داتین ارائه می‌دهند و عمده این شرکت‌ها توانسته‌اند API خود را با تضمین امنیت و یکپارچگی در اختیار شبکه فروش برخط و تعدادی از اینشورتک‌ها قرار دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

بانک‌های سنتی برای مدیریت همه چیز، از حساب‌ها گرفته تا تراکنش‌ها، به Core Banking متکی هستند. Coreless رویکرد جدیدی است که یک سیستم یکپارچه تفکیک شده و راه‌حلی چابک‌تر و سازگارتر برای توسعه ویژگی‌ها و عملکردهای جدید ارائه می‌دهد.
محمد نژادصداقت، مدیرعامل داتین تصریح کرد:
محمد نژادصداقت، مدیرعامل داتین در گفت‌وگو با ویژه‌برنامه نوروزی اقتصاد مدرن از برنامه‌های این شرکت در سالی که گذشت، گفت. او مسیر پیش روی داتین را به فراگیری مالی گره زد و آن را دستاوردی خواند که از طریق آن مردم می‌توانند همیشه و همه‌جا فارغ از محدودیت‌های زمانی و مکانی به خدمات مالی دسترسی داشته باشند
اصرار برای نگه‌داشتن سیستم کربنکینگ به‌صورت همان هسته‌ متمرکز که قابلیت زیادی برای تغییر و نوآوری ندارد، امکان ارائه‌ سرویس‌های جدید و ورود به بازارهای جدید را از ما می‌گیرد. در سیستم کربنکینگ، یک چسبندگی بین لایه‌ سرویس و لایه‌ زیرساخت ایجاد می‌شود. درحالی که اگر به‌صورت کرلس عمل کنیم، وابستگی سرویس به زیرساخت کم می‌شود.
در بنچ مارک بانکداری جهانی در سال 2022، اين سوال را از هزار رهبر ارشد بانکی پرسیدند که «اولویت اصلی آنها برای تحول عملیاتی بانک خودشان چیست؟» در جمع‌بندی، 37 درصد از كل افراد پاسخگو، موضوع انتقال به یک سیستم کربنکینگ مدرن و مبتنی‌بر ابر را از اولويت‌های اصلی خود اعلام كردند.