حرکت از معماری نرم‌افزار به معماری سازمانی

راهکار بیمه‌گری داتین، API شرکت‌های بیمه را در اختیار استارت‌آپ‌ها قرار می‌دهد

شرکت داتین با ارائه مجموعه وب‌سرویس‌های متنوع، این امکان را برای شرکت‌های بیمه فراهم کرده تا API خود را در اختیار استارت‌آپ‌های این صنعت یا همان اینشورتک‌ها قرار دهند.

چند سالی است که از ورود اینشورتک‌ها به صنعت بیمه کشورمان می‌گذرد. همراهی بیمه مرکزی و شرکت‌های بیمه موجب شد تا روز‌به‌روز بر توسعه فعالیت اینشورتک‌ها در کشور افزوده شود. با توجه به این مهم و ورود استارت‌آپ‌ها به این عرصه در راستای توسعه بازار بیمه کشور، لزوم استفاده از سرویس‌های API بیمه بیش از گذشته احساس می‌شود.

در راستای رسیدن به این هدف، داتین در راهکار بیمه‌گری خود مجموعه وب‌سرویسی‌هایی را ایجاد کرده تا شرکت‌های بیمه‌ای که از آن استفاده می‌کنند بتوانند در ارائه خدمات مشاوره، فروش و صدور و خدمات پس از فروش، API خود را در اختیار استارت‌آپ‌های صنعت بیمه قرار دهند. این مجموعه وب‌سرویس‌های دربرگیرنده رشته‌های اصلی حوزه بیمه‌گری مشتمل بر اتومبیل (ثالث و بدنه)، آتش‌سوزی، حوادث، عمر انفرادی، درمان مسافرتی و مسئولیت است.

بیمه‌های پاسارگاد، حکمت صبا، باران و کوثر از جمله شرکت‌هایی هستند که خدمات خود را از طریق راهکار بیمه‌گری داتین ارائه می‌دهند و عمده این شرکت‌ها توانسته‌اند API خود را با تضمین امنیت و یکپارچگی در اختیار شبکه فروش برخط و تعدادی از اینشورتک‌ها قرار دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

 عوامل بسیاری در نتایج مثبت یا منفی صنعت بیمه موثر است، اما یکی از موثرترین راهکارها آن است که به کمک روش‌های موثر تحقیقات، با شناسایی و بهره‌برداری از فرصت‌های بازار، ضمن کاهش هزینه‌ها، حق بیمه تولیدی و ضریب نفوذ آن را افزایش داد.
رشد پلتفرم‌های Low-code/ no-code به‌دلیل کمبود توسعه‌دهندگان ماهر نرم‌افزار و نیاز به بهبود زمان انجام پروژه‌های نرم‌افزاری، افزایش یافته تا مشکلات کسب‌وکارها با سرعت بهتری حل شود.
یکی از مهم­‌ترین عوامل ایجاد فضای مناسب برای هر گونه فعالیت فردی، اجتماعی، ملی و حتی بین‌المللی، امنیت است. شاید بدون اغراق بتوان ادعا کرد برخورداری از پوشش بیمه، دردسترس­‌ترین و مطمئن‌­ترین راهکار اقتصادی برای ایجاد امنیت است.
سال‌ها در صنعت بیمه ایران، رسالت اصلی بیمه‌های زندگی در حوزه پوشش ریسک فوت، حوادث و بیماری‌ها خلاصه می‌شد. محصولات طراحی‌شده در بیمه‌های زندگی نیز بر ریسک‌های اشاره‌شده متمرکز بود.