نخستین دوره از سلسله نشست‌های مدیران عامل پارک فناوری پردیس به میزبانی داتین برگزار شد
dotinnews73

۱۰ راهکار برتر کُربنکینگ سال 2020

آیا هنوز از راهکارهای قدیمی کُربنکینگ استفاده می‌کنید؟ شاید فرصت‌های خوبی برای رشد بانک خود و بهبود خدمات مشتریان را از دست داده باشید. با معرفی خدمات دیجیتالی در بازار جهانی، بانک‌ها و سایر موسسات مالی، مسیر کاری خود را تغییر داده‌اند. امروزه، اکثر بانک‌ها برای بهینه‌سازی منابع خود و ارتقاء تجربه مشتریان، از راهکارهای قوی و پیشرفته فین‌تکی بهره می‌برند.

بنا به گزارش Statista، سرمایه بازار بانکداری دیجیتالی، در سه ماهه سوم سال 2019، حدود 2/7 میلیارد یورو بوده است. بنابراین، واضح است که بانک‌های امروزی به سرعت بدنبال تغییر سیستم‌های کُربنکینگ خود هستند و به طور گسترده از راهکارهای فناورانه بانکداری مدرن استفاده می‌کنند. پس اگر قصد دارید بانک و موسسات مالی خود را دیجیتالی کنید با این مطلب همراه شوید. در این مقاله، در خصوص ده راهکار برتر بانکداری دیجیتال که در بازار جهانی امروزی رواج یافته‌اند، صحبت می‌کنیم.

اما قبل از معرفی این راهکارها، ضروری است مواردی را در خصوص راهکارهای بانکداری دیجیتال مطرح کنیم. پس بهتر است شروع کنیم!

بانکداری دیجیتال چیست؟

با یک تغییر عمده در بازار رقابتی بانکداری و به دلیل نیازهای مشتریان که با سرعت در حال تغییر است، بانک‌ها نیاز به یک سیستم بانکداری مدرن و کارآمد را احساس کرده‌اند. این همان نقطه‌ای است که راهکارهای بانکداری دیجیتالی به میدان می‌آیند. ارائه خدمات آنلاین و معرفی پلتفرم‌های دیجیتال بیشتر، مشتریان بانکی را ترغیب می‌کند تا با بانک‌های خود به طور مؤثر همکاری کنند و به بانک‌ها این امکان را می‌دهد تا یک تجربه شخصی‌تر ارائه دهند.

بانکداری دیجیتال، به عنوان یک رویکرد بانکداری مدرن، امکان ارتقاء خدمات را به صورت مداوم و موثرتر برای بسیاری از بانک‌ها فراهم ساخته است. علاوه بر این، بانکداری دیجیتال، عملیات بانکی مطمئنی را ارائه می‌کند و حتی به مدیران در تصمیم‌گیری‌های موثر کمک می‌کند. همچنین، آخرین روندها از بانکداری دیجیتال، همانند بانکداری در لحظه، موجی از تغییرات در بخش کُربنکینگ را به دنبال داشته است. به طور کلی، می‌توان گفت بانکداری دیجیتال، یک رویکرد مشتری‌مدار است که به بانک‌ها در جهت کاهش هزینه‌ها و انطباق موثر با نیازهای در حال تغییر بانکداری مدرن، کمک می‌کند.

برای دانلود و مطالعه متن کامل این مقاله روی این لینک کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

در سنوات اخیر، فناوری اطلاعات با سرعت شگفت‌انگیزی در حوزه‌های مختلف، از جمله صنعت بانکداری، تحول ایجاد کرده است. بانک‌های ایرانی نیز در این راستا پیشرفت‌های چشمگیری داشته‌اند. از جمله مفاهیمی که به‌تازگی در این زمینه مطرح شده، گذر از بانکداری متمرکز (Core Banking) به مفهوم بانکداری بدون هسته (Coreless Banking) است.
امروزه با پدیدآمدن پلتفرم‌های ابری که ضمن تضمین قابل‌اعتمادبودن و مقیاس‌پذیری در بالاترین سطح از استانداردها، قیمت بسیار مناسبی هم برای خدمات خود ارائه می‌دهند، بازاندیشی این سوال بنیادین که آیا بانک‌ها حتما باید خودشان مدیریت زیرساخت ابری خود را به‌صورت متمرکز برعهده داشته باشند، ضروری به‌نظر می‌رسد.
درحال حاضر، بانک‌های متعددی از خدمات بانکداری ساخت‌پذیر تمنوس استفاده می‌کنند که از جمله می‌توان به Garanti BBVA International اشاره کرد؛ بانک مذکور به لطف استفاده از این پلتفرم، موفق شده تا به یکی از نخستین‌ بانک‌های هلند تبدیل شود که از فضای ابری برای فرایندها و پایگاه‌های داده مشتریان استفاده می‌کند.
سیستم‌های یکپارچه سال‌های گذشته، که زمانی به‌عنوان بستر بانکداری در نظر گرفته می‌شدند، اکنون به‌صورت فزاینده‌ای به‌عنوان مانعی برای گام‌های مترقی در این بخش عمل می‌کنند. درمقابل، بانکداری Coreless، با جهت‌گیری بخش‌بندی‌شده و ماژولار خود، راه روبه‌جلو را هموار می‌کند.