همراهی داتین و مدرسه داتین با رویداد برنامه‌نویسی کداکد دانشگاه علم و صنعت
روش نصب و استفاده از خدمات اپلیکیشن ویپاد
آیا با روش نصب و استفاده از خدمات اپلیکیشن ویپاد به عنوان شعبه تمام دیجیتال پاسارگاد آشنایی دارید؟

روش نصب و استفاده از خدمات اپلیکیشن ویپاد

بانک پاسارگاد، همگام با روندهای جدید جهانی و با هدف فراگیری خدمات مالی در سراسر ایران، ترابانک خود با نام «ویپاد» را طراحی و عرضه کرده است، ما در ادامه روش نصب و استفاده از خدمات اپلیکیشن ویپاد را بررسی می‌کنیم.

«ویپاد» یک شعبه تمام دیجیتال است که به پشتوانه بانک پاسارگاد و توسط داتین، طراحی و توسعه داده شده است تا به دور از محدودیت‌های زمانی و مکانی، دغدغه‏‌هایی مثل ترافیک، ریسک ابتلا به کرونا یا محدودیت دسترسی به شعبه‏‌های بانک پاسارگاد، بتوانید بصورت 7*24 از خدمات پایه بانک پاسارگاد و همچنین خدمات اختصاصی ویپاد، بهره‌مند شوید.

خدمات ویپاد

از خدمات ویپاد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • افتتاح حساب دیجیتال پاسارگاد به صورت آنلاین و رایگان
  • دریافت کارت فیزیکی بانک پاسارگاد در محل دلخواه و کاملا رایگان
  • انتقال وجه کارت به کارت و انتقال وجه پایا
  • تغییر رمز اول کارت، کاملا آنلاین
  • رمز دوم پویا، به طور پیش‌فرض فعال
  • درخواست مسدودسازی کارت و صدور کارت المثنی، کاملا آنلاین
  • پشتیبانی آنلاین و تلفنی، 7 روز هفته و 24 ساعت شبانه روز
  • امکان خرید کارت هدیه‌ بانکی، در طرح‌های زیبا
  • امکان گزارش‏‌گیری از گردش حساب
  • امکان فعال‌سازی حساب در سامانه بانکداری مجازی بانک پاسارگاد برای سایر حساب‌های پاسارگادی
  • امکان درخواست کاپ کارت (کارت اعتباری ارزان‌‏قیمت بانک پاسارگاد)
  • دریافت وام خرد بدون ضامن

علاوه بر خدمات فوق باید به مزایای زیر در ویپاد اشاره کرد:

حساب پشتوانه: ویپاد در این طرح که بر ارایه تسهیلات خرد و تقویت توانمندی افراد جامعه تاکید دارد، مبالغی از ۱ میلیون تا سقف ۵ میلیون تومان را در قالب اعتبار در اختیار متقاضیان قرار می‌دهد و شما می‌توانید مبلغ اعتبار را در تمامی فروشگاه‌های تحت پوشش شبکه شتاب مصرف کنید و با تسویه به‌موقع آن در طول یک ماه پس ‌از پایان مهلت مصرف اعتبار، از اعتبار بیشتری برخوردار شوید.

بانکداری ویدئوی: این خدمت با هدف فراهم‌کردن زیرساخت لازم برای ارتباط ویدیویی مشتریان با بانکداران و کارشناسان بانک پاسارگاد ایجاد شده‌ است. همچنین شما می‌توانید در هر جغرافیایی پس ‌از ثبت درخواست با بانکدار/ کارشناس، ارتباط ویدیویی برقرار کنید و خدمات بانکی تعریف‌شده را دریافت کنید.

بانکداری مجازی: اگر کاربر به صورت مستقیم و به روشی غیر از ویپاد در بانک پاسارگاد افتتاح حساب کرده باشد، از طریق این صفحه به بانکداری مجازی بانک پاسارگاد دسترسی خواهد داشت.

خدمات بانکداری مجازی شامل  ورود به سامانه مدیریت چک صیادی، پرداخت قبض، خرید شارژ، کارت به کارت، مسدودی کارت، غیر فعال‌سازی رمز دوم است.

روش نصب و استفاده از خدمات اپلیکیشن ویپاد

پس از نصب اپلیکیشن ویپاد، کاربر باید شماره تلفن خود را وارد کند تا کد فعال‌سازی برای او ارسال شود.

برای استفاده از خدمات بانکی ویپاد، احراز هویت دیجیتال ضروری است.

تکمیل اطلاعات در سه مرحله انجام می‌شود که مرحله اول آن شامل واردکردن کد ملی و تاریخ تولد است.

مرحله دوم شامل واردکردن سریال کارت ملی است. در صورت نداشتن کارت ملی هوشمند کاربران می‌توانند کد رهگیری رسید کارت ملی خود را وارد کنند.

در مرحله سوم نیز باید فیلمی از چهره خود با توجه به راهنمایی که در صفحه مورد نظر انجام شده را بارگذاری و گزینه ادامه را انتخاب کند.

پس از انجام مراحل گفته‌شده اطلاعات کاربر بررسی شده و در صورت صحت، پیامک تاییدیه ارسال خواهد شد.  در صورتی که کاربر در بانک پاسارگاد حسابی داشته باشد پیامکی حاوی شماره شبای سپرده و لینک ورود به حساب نیز به شماره کاربر ارسال خواهد شد و کاربر می‌تواند از خدمات اپلیکیشن ویپاد استفاده کند.

در صورت نداشتن حساب قبلی در بانک پاسارگاد پس از احراز هویت گزینه ادامه را کلیک کنید تا وارد صفحه اصلی اپلیکیشن شوید. بالای صفحه روی کارت حساب دیجیتال پاسارگاد کلیک کنید سپس درخواست صدور کارت را فشار دهید تا یک کارت بانکی برای حساب دیجیتال شما صادر شود. نتیجه استعلام بانکی یک ساعت تا ۷۲ ساعت زمان می‌برد.

روی گزینه فعال‌سازی کارت کلیک کنید تا کارت شما فعال شود. در ادامه کد ۷ رقمی که برای فعال‌سازی به شماره همراه شما پیامک شده را وارد کنید.

دراین مرحله شما باید درخواست ارسال فیزیکی کارت را انتخاب کنید. کد پستی خود را وارد کنید تا آدرس شما مطابق با کد پستی واردشده به شما نمایش داده شود. آدرس را چک کنید و اگر نیاز به ویرایش داشت در همان کادر اعمال کنید.

 

سپس برای ارسال کارت فیزیکی، مجددا باید آدرس ارسالی که در نظر دارید بسته به آن فرستاده شود را وارد کنید. کارت شما ثبت و طی ۳ تا ۷ روزکاری توسط پست تحویل شما در آدرس انتخابی می‌شود.

پس از اینکه کارت بانکی دریافت کردید، وارد اپلیکیشن ویپاد شوید سپس در قسمت حساب دیجیتال گزینه فعال‌سازی را انتخاب کنید تا برای شما یک کد هفت رقمی ارسال شود، در انتها کارت شما با موفقیت فعال می‌شود و رمزاول کارت برای شما پیامک می‌شود که در صورت تمایل می‌توانید آن را تغییر دهید.

منبع:

عصر بانک

17 پاسخ

    1. سلام
      لطفا به هیچ عنوان تا زمانی که کارت به دست شما نرسیده است، آن را فعال نکنید.
      این اقدام از نظر امنیتی مشابه آن است که کارت فعالی داشته باشید که دست خودتان نباشد و ندانید کجاست.
      حتما صبر کنید تا کارت به دست شما برسد سپس نسبت به فعال کردن آن اقدام کنید.
      سپاس از شما

        1. سلام
          روی کادر مربوط به حساب دیجیتال پاسارگاد بزنید، (همان کادری که موجودی حساب شما را نشان می‌دهد.) وارد صفحه‌ای می‌شوید که کارت دیجیتال شمارا به همراه شماره حساب و شماره شبا نمایش می‌دهد، کمی اسکرول کنید و به پایین صفحه بیایید. گزینه «مسدود کردن کارت» را روشن کنید تا زمانی که کارت فیزیکی شما به دستتان برسد. سپس مجدد این گزینه را خاموش کنید و از کارت فیزیکی خود استفاده کنید.

  1. سلام وخسته نباشید بنده مدتیه که برای افتتاح حساب درویپاد وارد اپلیکیشن میشم ولی وقتی اولین مرحله یعنی وارد کردن شماره کدملی و تاریخ تولد را پرمیکنم ودکمه ادامه رافشار میدم پیامی مبنی براینکه اطلاعات شما درثبت احوال تایید نشد برام ظاهرباشه وقتی مجدد دکمه ادامه رامیزنم اخطار میاد که فعلا از انجام اینکار ممانعت کنید بعلت درخواست مکرر بعدا اقدام کنید با پشتیبانی تماس گرفتم ازچت آنلاین استفاده کردم برنامه رامجدد ازبک وب دیگر دانلود و به روز رسانی کردم ولی متاسفانه هنوز موفق به ثبت نام نشدم لطف کنید اگر میشه به بنده کمک کنید تا مشکل برطرف بشود با سپاس فراوان

    1. سلام
      از مشکل پیش آمده برای شما متاسفیم. لطفا شماره تماس خود را در پاسخ به همین پیام برای ما ارسال کنید تا در اختیار کارشناسان ویپاد قرار دهیم.
      لازم به ذکر است پیامی که شماره تماس خود را در آن می‌نویسید به صورت عمومی در سایت داتین منتشر نخواهد شد و جز مدیران سایت شخص دیگری آن را مشاهده نخواهد کرد.
      سپاس از صبر و همراهی شما

    2. سلام
      در این مرحله از افتتاح حساب در ویپاد، اطلاعات مختلفی باید با یکدیگر منطبق باشند. برای مثال شماره تلفن همراهی که وارد می‌کنید باید با شماره تلفن همراهی که کارت ملی شما با آن ثبت شده است همخوانی داشته باشد یا تصویر شما در قالب کارت ملی باید در ثبت احوال موجود باشد.
      در صورتی که از صحت و همخوانی این اطلاعات اطمینان دارید، از طریق شماره تماس زیر، با پشتیبانی ویپاد ارتباط برقرار کنید و مشکل را برای همکاران پشتیبانی شرح دهید.
      ۰۲۱-۲۴۵۹۷۷۷۵
      همچنین می‌توانید شماره تماس خود را در این دیدگاه برای ما ارسال کنید تا در اختیار همکاران در بخش پشتیبانی ویپاد قرار دهیم.

    1. سلام
      در صورتی که دستگاه شما اندروید است، وارد بخش پروفایل شوید و گزینه «تنظیمات امنیت حساب» را انتخاب کنید. در این بخش می‌توانید رمز ورود به اپلیکیشن ویپاد را فعال کنید.

  2. سلام
    رمز ورود به برنامه ۲ مرحله‌ای ویپاد رو فعال کردم و بعد از خروج و ورود مجدد میگه که رمز تعیین کنید و از چهره فیلم بگیرید ولی بعد از ارسال فیلم و تعیین رمز هی ارور تلاش مجدد میده و پیام (( کاربر گرامی درخواست تغییر رمز عبور از طریق احراز هویت تشخیص چهره به دلیل عدم دریافت حد نصاب کافی انجام نشد و رمز عبور شما تغییر نکرد. )) رو میده در صورتی که دقیقا طبق الگو و دستورالعمل فیلم گرفتم و سرعت اینترنت هم عالیه (فیبر نوریه) نمیدونم چکار کنم دیگه

  3. سلام خسته نباشین من برنامه را نصب کردم وتا آخر ش یعنی صدور کارت رفتم ولی اشتباهی که برنامه را حذف کردم. آمدم که دوباره نصب کنم میگه کد ملی از قبل وجود داره من الان چکار کنم

    1. سلام
      کاربر عزیز نیازی نیست مجدد نسبت به افتتاح حساب اقدام کنید. با همان شماره همراهی که پیش‌تر حساب خود را افتتاح کردید، وارد اپلیکیشن ویپاد شوید.

  4. سلام خسته نباشید. نمی‌تونم احراز هویت ویدیویی رو انجام بدم، یعنی هرچقدر که ویدیو رو ضبط می‌کنم تاییدش نمی‌کنه چیکار کنم؟

    1. سلام وقت بخیر، لطفا شماره تماس خود را در جواب همین دیدگاه برای ما ارسال کنید تا همکاران پشتیبانی ویپاد با شما تماس بگیرند. در نظر داشته باشید، شماره تماسی که اینجا درج می‌کنید فقط برای مدیر سایت قابل مشاهده است و کاربران سایت امکان رویت شماره تماس شما را ندارند.

  5. سلام من نمی تونم وارد ویپاد بشم شماره تماس که میدم از من شماره ملی و تاریخ تولد میخاد این هارو که میدم میگه تکراری می باشد…
    من قبلاً افتتاح حساب کردم و کارت هم دریافت کردم ولی نمی تونم وارد نرم افزار بشم

    1. سلام
      در صورتی که دو تا سیم‌کارت دارید لطفا با سیم‌کارتی که در ویپاد ثبت‌نام کردید برای ورود به اپلیکیشن استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

بیست‌وهفتم فروردین ماه، مدیران عامل پارک فناوری پردیس، به میزبانی داتین، گرد هم آمدند و نخستین دوره از سلسله نشست‌های دورهمی خود را در سال 1403 کلید زدند.
محمد نژادصداقت، مدیرعامل داتین تصریح کرد:
محمد نژادصداقت، مدیرعامل داتین در گفت‌وگو با ویژه‌برنامه نوروزی اقتصاد مدرن از برنامه‌های این شرکت در سالی که گذشت، گفت. او مسیر پیش روی داتین را به فراگیری مالی گره زد و آن را دستاوردی خواند که از طریق آن مردم می‌توانند همیشه و همه‌جا فارغ از محدودیت‌های زمانی و مکانی به خدمات مالی دسترسی داشته باشند
گفت‌وگو با حمیدرضا آموزگار، معاون توسعه محصول داتین به مناسبت ۱۲‌ سالگی این شرکت
معاون توسعه محصول داتین می‌گوید که برنامه آنها برای سال سیزدهم این شرکت این است که فعالیت‌هایشان در حوزه B2C را توسعه دهند و علاوه بر این، روی استفاده حداکثری هوش مصنوعی در محصولات‌شان متمرکز شوند.
هفتمین شماره از فصلنامه فناوری‌های مالی یک رویکرد آینده‌پژوهانه در صنعت بانکداری است. این شماره، کرلس بنکینگ را درحالی بررسی می‌کند که تنها چند شرکت در دنیا به‌صورت رسمی فعالیت خود را در این حوزه آغاز کرده‌اند.