آیا شبکه بانکی و هوش مصنوعی به زبان مشترک رسیده‌اند؟
EN
EN

شرکت داتین با تجهیز چندین سرور در نقاط مختلف دنیا آن هم به شکل مجتمع و مرتبط، فضایی ایجاد کرده است که تحت عنوان CDN بانکی شناخته می‌شود. این سامانه، مدیریت دسترسی کاربرانی را بر عهده دارد که متقاضی دسترسی به وب‌سایت بانک یا شرکت پرداخت هستند.

پس از فراخوانی وب‌سایت توسط کاربر، سامانه CDN بانکی با تشخیص موقعیت جغرافیایی کاربر، او را به نزدیک‌ترین سروری که امکان پاسخگویی به درخواست او را دارد هدایت می‌کند. در نتیجه کاربر بدون تشخیص هیچ تغییری، امکان دسترسی به محتوای مورد درخواست خود را خواهد داشت و هرگز در انتظار خلوت‌شدن سرور نخواهد ماند.

بدیهی است در صورت شلوغ‌بودن سرور نزدیک به کاربر (از نظر جغرافیایی)، سامانه کاربر را به سرور دیگری که امکان پاسخگویی سریع‌تر و مطلوب‌تر داشته باشد هدایت می‌کند و در این صورت کاربر در کوتاه‌ترین زمان ممکن به نتیجه مطلوب خود خواهد رسید. این سامانه با اهداف مختلفی طراحی شده است که از مهم‌ترین آنها می‌توان به عدم «از دسترس خارج شدن وب‌سایت بانک» در نتیجه حملات سایبری DDOS (تحمیل درخواست کاذب به تعداد بیشتر از توان پاسخگویی سرور و از دسترس خارج‌شدن آن) اشاره کرد. یکی دیگر از کاربردهای این سامانه سفارشی‌سازی صفحه وب‌سایت متناسب با مناطق جغرافیایی گوناگون است.