سواد مالی چیست و چرا مهم است؟/ روش‌هایی برای بهبود سواد مالی

بانکداری اجتماعی از انواع خدمات غیر حضوری بانکی محسوب می‌شود که به واسطه آن ارائه خدمات بانکی از طریق شبکه‌های اجتماعی و به واسطه درگاه‌های دیجیتال فراهم می‌شود و خدمات بانک را در فضای مجازی در اختیار مشتریان بانک قرار می‌دهد.

بهره‌گیری از بانکداری اجتماعی، شناخت بانک از مشتری را افزایش می‌دهد و امکان تطبیق‌دهی محصولات بانکی متناسب با فضای اجتماعی را فراهم می‌سازد.

علاوه‌ بر پیام‌های متنی، صوتی، تصویری، تبلیغاتی و معرفی محصولات، قابلیت ارسال پیام‌های انتقال وجه، پیام‌های مالی خرید و مبادله وجه، پیام‌های تقاضای وجه یا صدور صورت‌حساب الکترونیکی فروش کالا نیز در این شبکه‌ها مهیاست. بسیاری از خدمات بانکی نظیر انتقال وجه، اخذ وام، تشکیل گروه‌های مالی، پرداخت و غیره، ماهیت اجتماعی دارند و با توجه به دیجیتالی‌شدن روابط اجتماعی در قالب شبکه‌های اجتماعی، فرصت خوبی برای بانک‌ها جهت عرضه خدمات بانکی در این بستر فراهم شده است.

Rate this software-systems
ویژگی‌ها

بهره‌مندی از امکانات مدیریت تجربه کاربری در شخصی‌سازی خدمات
پیاده‌سازی مفهوم بانکداری در هر زمان، هرجا و هر دستگاه Omni Channel))
تجزیه و تحلیل داده و دسته‌بندی مشتریان
احراز هویت نوین
چندزبانه بودن و چند ارزی
احراز هویت و افتتاح حساب غیرحضوری
درخواست غیرحضوری تسهیلات و اعتبارسنجی برخط
کاربرپسندی مناسب و امکان شخصی‌سازی پوسته کاربری

زیرسیستم

افتتاح حساب غیرحضوری
درخواست تسهیلات
تعاریف مشتری و بانکدار
خدمات اینترنت بانک
گزارشات
امکانات پیام‌رسان‌ها
مدیریت مخاطبان
انواع انتقال وجه
انواع درخواست وجه
خواندن QR
NFC
مدیریت قرض و وام
خرید شارژ و پرداخت قبوض
کیف پول الکترونیک
دستیار مدیریت مالی
امتیازدهی
گزارش‌گیری

آخرین اخبار

 
داتین استراتژی خود را بالابردن سطح دسترس‌پذیری افراد جامعه به خدمات مالی و توانمندسازی آنان قرار داده و حالا در یازدهمین سال فعالیتش، بر اساس این استراتژی در بلوط سرمایه گذاری کرد تا پازل خدمات خود را با محوریت توسعه فراگیری مالی بهبود دهد.
 
خودکارسازی خدمات بانکداری سنتی یا همان بانکداری دیجیتال، عنصر اصلی تعامل با مشتری و سودآوری بهتر است. به‌ عبارت ‌دیگر، بانکداری دیجیتال ترکیبی از بانکداری آنلاین و همراه است. بانکداری آنلاین به معنای دسترسی به خدمات بانکی از طریق وب‌سایت بانک است.
 
هوش مالی یا همان Financial intelligence اصطلاح نسبتا جدیدی است که در میان صاحبان مشاغل و افراد جامعه محبوبیت روزافزونی به‌ دست آورده است. این هوش، مهارتی اکتسابی است که می‌توان با تمرین و تکرار آن را آموخت. به ‌عبارت دیگر هوش مالی توانایی درک و کسب دانش و مهارت در زمینه امور مالی در دنیای کسب‌وکار است.