بانکها همواره نیازمند سامانهاى به منظور مدیریت و نگهداشت مشتریان حقوقى ارزشمند خود هستند.
سامانه بانکدارى شرکتى با شناسایى، تحلیل، مدیریت ارتباط و ارائه خدمات به مشتریان ویژه و ارزشمند حقوقى این فرایند را تسهیل مىکند. این سامانه را مىتوان نوعى CRM خاص براى مشتریان حقوقى بانکها در نظر گرفت.
بانکداری شرکتی، تأمین نیازهای مالی و بانکی یک کسبوکار یا شرکت در قالب خدمات و محصولات قابل ارائه به بهترین، سریعترین و دقیقترین شکل ممکن است تا بدین وسیله زمینههای رشد مشتریان شرکتی فراهم شده و بانک از این طریق میتواند منابع بیشتری را جذب کند.