بانکداری همراه به مشتریان امکان می‌دهد که سطح گسترده‌ای از نقل و انتقالات وجوه و اطلاعات رابه شیوه الکترونیکی و از طریق تلفن همراه انجام دهند. امروزه بانک‌ها با گسترش دامنه فعالیت‌های اینترنتی به امکاناتی چون مبادلات چک، پرداخت حساب‌، نقل و انتقال وجوه‌، ارسال گزارش‌ها یا اسناد مورد نیاز مشتریان و تراز حساب‌های مشتریان، به صورت الکترونیکی و لحظه‌ای، فارغ از مکان و زمان دست یافته‌اند.

با توجه به فراگیرشدن تلفن همراه میان تمامی افراد جامعه و گسترش آن میان سنین مختلف، ارائه خدمات بانکی بر بستر تلفن همراه نیز اهمیت ویژه‌ای پیدا کرده است. سامانه همراه‌بانک شرکت داتین به این شکل طراحی شده که مشتری بانک امکان انجام اکثر اموری که در شعبه بانک به آنها دسترسی دارد، داشته باشد و نیاز به مراجعه حضوری به شعبه یا استفاده از سایر کانال‌های ارتباطی به حداقل برسد.

ویژگی‌ها

ایمن‌سازی اپلیکیشن کلاینت بر اساس شاخصه‌های OWASP
قابلیت استفاده از بستر پیامک و یا IP
سازگاری با آخرین سخت‌افزار و سیستم عامل iOS
استفاده از آخرین قابلیت‌های سخت‌افزاری موبایل‌های اندروید (اثر انگشت، ساعت اندروید)
قابلیت سفارشی‌سازی بالا با توجه به طراحی و رنگ‌بندی مورد نظر بانک
طراحی مستقل از پایگاه داده
معماری سرویس‌گرا
ارائه کامل سرویس‌های بانکی
واسط کاربری به روز و کاربرپسندی بالا
قابلیت اطمینان بالا و ساعت اختلال سیستم و خطاهای بحرانی در حداقل‌ترین شکل ممکن

زیرسیستم

مدیریت کاربران
مدیریت مشتریان
مدیریت پیام‌های وارده و صادره
مدیریت درخواست‌ها
گزارشات
خدمات سپرده و کارت
خدمات انتقال وجه
سامانه‌های بانک مرکزی
خدمات تسهیلات
خدمات چک
خدمات بدون کارت
پیگیری خدمات