همراهی داتین با دانشگاه فردوسی مشهد و تریگ‌آپ در رویداد Block&Fin Stars
69735

مهاجرت بیمه کوثر به نرم‌افزار جامع بیمه‌گری داتین

بیمه کوثر از ابتدای امسال به نرم‌افزار جامع بیمه‌گری داتین مهاجرت و بیمه‌نامه‌های خود را از طریق این نرم‌افزار صادر می‌کند.

پیش‌ازاین شرکت بیمه کوثر از نرم‌افزار دیگری برای انجام امور بیمه‌ای در شعب استفاده می‌کرد که با توجه به قابلیت‌های نرم‌افزار جامع بیمه‌گری داتین، مهاجرت نرم‌افزاری را از سال ۹۸ در دستور کار خود قرارداد و تمامی شعب و نمایندگی‌های خود را به نرم‌افزار بیمه‌گری داتین تجهیز کرد.

این پروژه با مهاجرت رشته‌های عمر و سرمایه‌گذاری بیمه کوثر به راهکار بیمه‌گری داتین کلید خورد و در ادامه داتین توانست سایر رشته‌های بیمه را به‌طور کامل در بیمه کوثر پیاده‌سازی کند.

«تولید، پشتیبانی و نگهداری نرم‌افزار بیمه‌گری» عنوان قراردادی است که سال ۹۷ میان داتین و بیمه کوثر امضا و بر اساس آن، مقرر شد شرکت داتین در یک دوره زمانی دوساله، راهکار موردنیاز بیمه کوثر را طراحی و پیاده‌سازی کند. همچنین پشتیبانی و نگهداری این سامانه از دیگر تعهدات این شرکت است.

طراحی و پیاده‌سازی راهکار بیمه‌گری شرکت‌هایی همچون بیمه پاسارگاد، حکمت صبا و باران از دیگر پروژه‌های داتین در صنعت بیمه است و داتین با اجرای پروژه بیمه کوثر توانست در این عرصه حضور جدی‌تری داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

شکل‌گیری اولین شرکت بیمه ایرانی در سال 1314 قبل از تدوین قانون بیمه و پیش از ایجاد نهاد نظارت بر صنعت بیمه انجام شد. تا سال‌ها وظیفه نظارت بر صنعت بیمه برعهده شرکت سهامی بیمه ایران بود تا اینکه پس از تاسیس بیمه مرکزی، وظایف نظارتی به بیمه مرکزی انتقال پیدا کرد.
فرهنگ فرزان، مدیرعامل شرکت ریتون:
فرهنگ فرزان، مدیرعامل شرکت ریتون نیز تن‌دادن به روند فناوری را آینده محتوم بیمه می‌داند. رویکردی که به‌حتم در سال‌های آینده تحولی جدی در پیکره عملیاتی بیمه ایجاد می‌کند. با او درباره چالش‌های ورود فناوری اطلاعات به رویکردهای بیمه‌گری در ایران و آینده صنعت، با همه مقاومت‌هایش صحبت کردیم.
حجم عظیمی از داده‌هایی که سازمان‌ها تولید و ذخیره می‌کنند، می‌تواند بسیار زیاد باشد و مدیریت و محافظت از آن را چالش‌برانگیز می‌کند. این جایی است که حاکمیت داده وارد می‌شود.
کاهش ضریب نفوذ بیمه در همه کشورها، به‌خصوص کشورهای درحال توسعه از جمله ایران، موجب حذف پوشش‌های بیمه‌ای مختلف از سبد خرید افراد/ خانوارها می‌شود. به بیان دیگر، با کاهش درآمد افراد، هرچه بیشتر شاهد نحیف‌شدن پرتفوی صنعت بیمه نیز خواهیم بود.