برگزاری بوت کمپ آموزشی Administration مدرسه داتین در روزهای آغازین 1402

روابط عمومی داتین

روابط عمومی داتین

سومین شماره از فصلنامه «فناوری‌های مالی» با نگاهی پرونده‌ای به موضوع «اقتصاد صنعت فناوری اطلاعات» و پرداختن به عناوینی همچون ارزش‌گذاری و قیمت‌گذاری نرم‌افزار، ملاحظات شرکت در مناقصات نرم‌افزارها و… منتشر شد. این فصلنامه به‌عنوان نشریه داخلی شرکت داتین از تابستان 1401 منتشر شده و قرار است فضایی باشد برای گفت‌وگو درباره موضوعات کلیدی صنعت مالی با نگاهی به امروز و آینده، روندها و تحولات جهانی صنعت فناوری مالی و مسیر طی شده.

در شماره سوم فصلنامه فناوری‌های مالی، چندین پژوهشگر، متخصص و مدیر ارشد، ابعاد مختلف اقتصاد صنعت فناوری اطلاعات را مورد بررسی قرار داده‌اند. در این فصلنامه که بیشتر رنگ و بوی کتابی پژوهشی دارد، ابتدا با رویکردی آماری، اندازه بازار فناوری اطلاعات در تولید ناخالص داخلی و سهم اقتصاد دیجیتال در ایران و سایر کشورها مشخص می‌شود و بعد از خواندن روایت آماری از وضعیت موجود، نظرات مدیران ارشد و متخصصان حوزه فناوری اطلاعات بر اساس تجربه و سابقه کاری ارائه شده است.

همچنین در این پرونده به دو مقوله «چالش‌های ورود شرکت‌های فناور به بورس و مسئله مالکیت و حقوق مالکیت در صنعت فناوری اطلاعات» پرداخت مبسوطی شده است. نگاه ویژه و تخصصی به بحث قیمت‌گذاری محصولات بانکی و انواع فاکتورهای موثر در مناقصات و اثر نرخ مهاجرت، هزینه لایسنس و واردات تجهیزات بر مناقصات حوزه نرم‌افزار در این فصلنامه صورت گرفته است. وجود این مطالب در کنار یکدیگر به متخصصان و توسعه‌دهندگان کسب‌وکارهای نرم‌افزاری این بینش را می‌دهد که در پیشبرد فروش و توسعه محصولات فناور چه موارد اقتصادی را باید مد نظر داشته باشند. درحقیقت این شماره از فصلنامه فناوری‌های مالی قصد دارد به خواننده بینش تازه‌ای درمورد موضوعات جزئی و کلان اقتصاد صنعت فناوری اطلاعات با تمرکز بر مقوله نرم‌افزار بدهد.

علاقه‌مندان می‌توانند آخرین شماره از فصلنامه فناوری مالی را از طریق این لینک دریافت کنند. همچنین، این فصلنامه در دو شماره قبل خود به موضوع «کشف تخلف و تقلب در صنعت بانکداری» و «فراگیری مالی و توانمندسازی مالی افراد جامعه» پرداخته که روی سایت داتین می‌توانید آن را بخوانید.

Rate this post

مطالب مرتبط

 
با توسعه فناوری‌های مالی در دهه‌های اخیر، انواع روش‌های پرداخت نیز دچار تغییر و تحول شده و صورت‌های جدیدی به خود گرفته‌اند. یکی از این روش‌ها، ‌BNPL است که از زیرمجموعه‌های روش پرداخت اعتباری است.
 
بیمه خرد برای ارائه مقرون‌به‌صرفه خدمات بیمه‌ای طراحی شده و بیمه سنتی را به قسمت‌ها و بخش‌های کوچک‌تر و دسترس‌پذیرتر تقسیم می‌کند. بیمه خرد به کسانی که توانایی پرداخت حق بیمه سنتی را ندارند، خدمات بیمه‌ای مشخص با شرایط خاص ارائه می‌دهد. بیمه خرد این امکان را به مشتریان می دهد تا فقط هزینه خدمات مورد نیاز را بپردازند.
 
فراگیری مالی دیجیتال شامل به‌کارگیری ابزارهای دیجیتالی با صرفه‌جویی در هزینه برای دستیابی به جمعیت‌هایی است که درحال حاضر از نظر مالی محروم شده‌اند. به این ترتیب، آنها به طیف وسیعی از خدمات مالی رسمی متناسب با نیازهای آنها که به‌طور مسئولانه با هزینه‌ای مقرون‌به‌صرفه برای مشتریان و ارائه‌دهندگان ارائه می‌شود، دسترسی پیدا می‌کنند.