همراهی داتین و مدرسه داتین با رویداد برنامه‌نویسی کداکد دانشگاه علم و صنعت
dotinnews66

در دنیای بانکداری دیجیتال حفظ مشتری کلیدی است

جذب مشتری جدید همیشه یکی از برنامه‌های مهم بانک‌ها و مؤسسات مالی بوده است. تعداد بیشتر مشتریان، به‌طور مستقیم با سهم بازار بیشتر متناسب است و بانک‌ها همیشه بر این هدف به‌عنوان هدف استراتژیک اولیه خود متمرکز بوده‌اند. با این ‌حال، ظهور رقبای جدید مجهز به فناوری عصر جدید و افزایش روزافزون انتظارات مشتری، منجر به افزایش رقابت در صنعت بانکداری و در نتیجه منجر به ریزش مشتریان برای بانک‌های قدیمی و حتی بازیگران تازه‌وارد شده است.

استراتژی بهتر برای جلوگیری کردن از ریزش مشتری و همچنین حفظ روابط با مشتری، استفاده مؤثر از فناوری دیجیتال برای بهبود تجربه مشتری و تقویت رابطه آن‌ها با بانک است.

این مقاله که توسط موسسه Intelligence IBS و Temenos نوشته‌شده است، دینامیک و محرک‌های حفظ مشتری را تجزیه‌وتحلیل کرده و استراتژی‌های مختلفی را که در صنعت بانکداری اروپا در حال اجرا است، مورد بررسی قرار می‌دهد. هدف این مقاله این است که به خواننده یک دیدگاه جدید درباره اهمیت حفظ مشتری و اینکه چگونه فناوری دیجیتال می‌تواند به توسعه یک استراتژی مؤثر کمک کند، ارائه دهد.

مقاله توسط گروه تحقیقاتی IBS و بر اساس تحقیقات و گفت‌وگوهای آن‌ها با متخصصین Temenos و بانک‌های مختلف اروپا نوشته ‌شده است. این بحث و گفت‌وگوها پیرامون چالش‌هایی است %

مطالب مرتبط

پای درد و دل ناخداهای کشتی که بنشینید خاطرات متنوعی دارند؛ قطعا یکی از خاطرات پرتکرار آنها، تعمیر کردن کشتی روی دریاست. حتی ضرب‌المثلی هم هست که می‌گوید کشتی را باید روی دریا تعمیر کرد. من الان مسئولیت توسعه محصول وی‌بانک را دارم و حدودا چهار سالی است که روی این محصول به‌صورت متمرکز همراه با تیمی ۳۵ نفره کار می‌کنیم. وی‌بانک برای من حکم کشتی‌ای را دارد که بانکداری الکترونیک را در داتین جلو می‌برد.
صنعت مدیریت ثروت به واسطه تغییرات جمعیتی، ظهور انبوه نسل جدیدی از سرمایه‌گذاران بالقوه، سناریوهای جهانی گذار‌ و مهم‌تر از همه دیجیتالی‌شدن لجام‌گسیخته، در میانه یک دگرگونی و تحول تاریخی و سرنوشت‌ساز قرار دارد. برای مدیران ثروتی که به‌دنبال رونق و شکوفایی در آینده‌ای نزدیک هستند، مدل مشورت‌محور و مراجع‌محور پشتوانه و ستون اصلی دیجیتالی‌شدن را شکل خواهد داد.
پیشرفت سریع و رو به جلو در عصر حاضر باعث شده است تا ما پی ببریم در عصری زندگی میکنیم که به‌وسیله داده تعریف می‌شود؛ عصری که هوش مصنوعی نقش مهمی در بسیاری از بخشهای آن ایفا میکند.
تدابیر ناشی از فاصله‌گذاری اجتماعی که در دوران همه‌گیری کووید 19 مطرح شد، بسیاری از شرکت‌های بیمه‌ای را که پیشرفتی آهسته داشتند، مجبور کرد تا خیلی سریع و پیش از زمان مورد انتظار، به استفاده‌کنندگان راه‌حل‌‌های دیجیتال تبدیل شوند. درحقیقت آنها مجبور شدند تا به‌دنبال راه‌حل‌های آنلاین باشند.