حرکت از معماری نرم‌افزار به معماری سازمانی
شماره نخست مجله فناوری‌های مالی- داتین

نخستین شماره فصلنامه «فناوری‌های مالی» منتشر شد

نخستین شماره فصلنامه «فناوری‌های مالی» با پرونده‌ای درباره «کشف تقلب و تخلف در صنعت بانکداری» منتشر شد.

این فصلنامه با هدف بررسی موضوعات تخصصی فین‌تک از تابستان 1401 به عنوان نشریه داخلی شرکت داتین منتشر می‌شود و در هر شماره خود، یک موضوع تخصصی صنعت فناوری‌های مالی را هدف قرار داده و تلاش می‌کند تا مقالات، یادداشت‌ها و گفت‌وگوهای تخصصی را پیرامون این موضوع منتشر کند.

نخستین یادداشت تخصصی فصلنامه «فناوری‌های مالی» را رضا قربانی، رئیس کمیسیون فین‌تک سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران نوشته و به موضوع اهمیت سیستم‌های کشف تقلب پرداخته است.

روش‌های تشخیص تقلب و تخلف، تقلب و تخلف در صنعت بانکداری ایران، انواع تقلب و تخلف در حوزه بانکداری، راهکارهای اصلی مقابله با تقلب در حوزه بانکی و بیمه‌ای و چهار روش تقلب رایج در دنیا در سال 2020 دیگر مقاله‌های تخصصی این مجله است.

بخش دیگری از فصلنامه فناوری‌های مالی به مصاحبه با کارشناسان این حوزه مربوط است. فاطمه سلطانی، مدیر پروژه سامانه کشف تقلب داتین، ویژگی‌های سامانه کشف تقلب و تخلف آنلاین داتین را از وجوه مختلف بررسی و تجربیات مختلف این شرکت درباره پیاده‌سازی آن را مطرح کرده است. دیگر متخصص این حوزه که در این مجله به گفت‌وگو با او پرداخته شده، علیرضا بادامچی، مدیر پروژه کشف تخلف وتقلب در شاپرک است. او اعتقاد دارد در شرایطی که روزانه حدود یک‌ونیم میلیون تراکنش مشکوک داریم، داشتن سیستم کشف تقلب و تخلف در بانک به افزایش وجهه اجتماعی آن کمک می‌کند.

سید علی طباطبایی، مدیرمحصول راهکارهای مدیریت داده داتین نیز در یادداشتی کوتاه روش‌های کشف تقلب را بیان کرده و به بیان تاثیرات سامانه کشف تقلب داتین بر صنعت بانکداری پرداخته است.

همچنین در این شماره، آخرین گزارش اتحادیه تجاری نظام بانکی انگلیس از انواع کلاه‌برداری‌های بانکی در سال 2020، توسط آرمین منتظری روزنامه‌نگار حوزه بین‌الملل ترجمه شده است.

مژگان رضایی سردبیر و فاطمه قوتی دبیر تحریریه فصلنامه «فناوری‌های مالی» هستند و شماره بعدی این فصلنامه با موضوع «تسهیلات خرد و ایجاد توان مالی» منتشر خواهد شد. جهت دریافت مجله کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

گفت‌وگو با حمیدرضا آموزگار، معاون توسعه محصول داتین به مناسبت ۱۲‌ سالگی این شرکت
معاون توسعه محصول داتین می‌گوید که برنامه آنها برای سال سیزدهم این شرکت این است که فعالیت‌هایشان در حوزه B2C را توسعه دهند و علاوه بر این، روی استفاده حداکثری هوش مصنوعی در محصولات‌شان متمرکز شوند.
سامانه کشف تخلف و تقلب داتین، در هشتمین جشنواره ملی نوآوری برتر ایرانی که به میزبانی دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد، لوح زرین نوآوری برتر ایرانی را به خود اختصاص داد.
هفتمین شماره از فصلنامه فناوری‌های مالی یک رویکرد آینده‌پژوهانه در صنعت بانکداری است. این شماره، کرلس بنکینگ را درحالی بررسی می‌کند که تنها چند شرکت در دنیا به‌صورت رسمی فعالیت خود را در این حوزه آغاز کرده‌اند.
داتین با هدف ارتقای دانش و مهارت‌های برنامه‌نویسی و همچنین، شناخت و جذب افراد توانمند و خلاق در حوزه برنامه‌نویسی از رویداد شریف کدجم حمایت می‌کند. درنهایت 15 نفر برتر این رقابت، می‌توانند از این شرکت بازدید کنند و با فعالیت‌های آن آشنا شوند.