انقلاب امور مالی تعبیه‌شده در ارائه خدمات مالی
EN
EN
شماره پنجم فصلنامه فناوری های مالی

پنجمین شماره فصلنامه فناوری‌های مالی منتشر شد/ از پتانسیل‌های بانکداری دیجیتال چطور استفاده کنیم؟

شماره پنجم فصلنامه فناوری‌های مالی به بانکداری دیجیتال اختصاص دارد و چهارده مطلب در این مجله، به واکاوی تعاریف و پتانسیل‌های پیدا و نهان این مفهوم نوین بانکداری می‌پردازد.

فصلنامه فناوری‌های مالی در پنجمین شماره خود موضوع بانکداری دیجیتال را محور قرار داده تا با گردآوری پژوهش‌های مدیران ارشد سازمان‌ها، اهمیت این موضوع در نظام بانکی و نقش آن در چگونگی رفع نیازهای مالی مشتریان را مورد مداقه قرار دهد. مژگان رضایی، سردبیر فناوری‌های مالی با طرح سوال«برای بانکداری دیجیتال چه آماده کردیم؟» شماره پنجم را آغاز کرده است. او از مسیر برخورد تکنولوژی با نظام بانکی و شکل‌گرفتن بانکداری دیجیتال گفته و اشاره داشته  که بانکداری دیجیتال راه‌حل‌ساز برای خود است.

در این شماره، بیش از آنکه نحوه پیاده‌سازی بانکداری دیجیتال مورد بحث باشد، نحوه نگاه به مفهوم بانکداری دیجیتال و پتانسیل‌های آن مورد بررسی قرار گرفته است. در دو عنوان «رابطه بانکداری دیجیتال و روندهای فناوری» و «چین پیشرو در بانکداری دیجیتال» به افق و تعریف بانکداری دیجیتال پرداخته شده و تجربه چین در اجرای بانکداری دیجیتال مورد بررسی قرار گرفته است.

از آنجایی که مشتری ستاره قطبی مفهوم بانکداری دیجیتال بوده، لیلا پاکروان‌نژاد، مدیر بانکداری دیجیتال داتین با پرداختن به نسل زد و واکاوی این نسل از ابعاد رفتاری و احساسی، تلاش کرده تا تصویر دقیق‌تری از مشتریان آینده بانکداری دیجیتال ارائه دهد. در گفت‌وگو با سید محمدرضا مصطفوی، مدیر فناوری اطلاعات بانک قرض‌الحسنه رسالت ابعاد توسعه و مشکلات پیاده‌سازی بانکداری دیجیتال در ایران مورد موشکافی قرار گرفته است.

علاوه‌بر آن، گفت‌وگویی با مهدی شامی زنجانی، عضو هیئت علمی گروه مدیریت فناوری اطلاعات دانشگاه تهران انجام شده که در آن، به چالش‌های صنعت بانکداری کشور در این حوزه اشاره می‌کند. همچنین در دو عنوان از این شماره، جایگاه و اهمیت ضمانت‌نامه بانکی و بانکداری شرکتی در بانکداری دیجیتال موضوع پژوهش قرار گرفته و به دستاوردهای احتمالی در صورت پیاده‌سازی بانکداری دیجیتال اشاره شده است.

نویسندگان در این شماره با تاکید بر توسعه بانکداری دیجیتال از طریق توجه به مشتری و درنظرگرفتن دغدغه‌های کاربران، سعی در ارائه لیستی از سرنخ‌های بانکداری دیجیتال داشته‌اند که قدم بعدی، این مفهوم را به تصویر می‌کشد. «آیا تنها رگولاتور مقصر است؟» مطلب پایانی پنجمین شماره از فصلنامه است و در آن پاشنه آشیل توسعه بانکداری دیجیتال معرفی می‌شود.

برای دریافت آخرین شماره از فصلنامه فناوری‌های مالی با موضوع بانکداری دیجیتال، اینجا را کلیک کنید

2 پاسخ

  1. سلام و ادب
    این نشریه نسخه کاغذی هم دارد یا به صورت دیجیتالی منتشر میشود
    در صورت وجود نسخه کاغذی امکان دریافت نسخه کاغذی وجود دارد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

مدیرمحصول بانکداری دیجیتال داتین در سمینار نرم‌افزاری دانشگاه صنعتی شریف:
لیلا پاکروان‌نژاد، مدیرمحصول بانکداری دیجیتال داتین در نخستین سری از سمینارهای نرم‌افزاری دانشگاه صنعتی شریف به ارائه‌ای تحت عنوان «چارچوب چابک مقیاس‌شده» پرداخت و جدیدترین تجربیات خود درباره رویکرد اجایل را برای حاضران تشریح کرد.
ERP؛ گامی ضروری برای حرکت بانک‌ها و سازمان‌ها به‌سوی تحول دیجیتال
روزبه زند، مدیر واحد راهکارهای سازمانی شرکت داتین معتقد است که راهکارهای برنامه‌ریزی منابع سازمانی با مکانیزه و شفاف‌کردن فرایندها تاثیری مستقیم در افزایش کارآمدی و ایجاد صرفه‌جویی در بانک‌ها و سازمان‌ها دارد.
داتین و مدرسه داتین، به‌همراهی نخستین سری از سمینارهای نرم‌افزاری دانشگاه صنعتی شریف با نام Sharif Software Seminar Series یا S4 آمده‌اند تا متخصصان داتینی تجربه‌های خود را در حوزه نرم‌افزار با دانشجویان به اشتراک بگذارند.
محمد نژادصداقت، مدیرعامل داتین تصریح کرد:
محمد نژادصداقت، مدیرعامل داتین در گفت‌وگو با ویژه‌برنامه نوروزی اقتصاد مدرن از برنامه‌های این شرکت در سالی که گذشت، گفت. او مسیر پیش روی داتین را به فراگیری مالی گره زد و آن را دستاوردی خواند که از طریق آن مردم می‌توانند همیشه و همه‌جا فارغ از محدودیت‌های زمانی و مکانی به خدمات مالی دسترسی داشته باشند